הוט עומדת להוריד את פוקס ניוז מהשידורים שלה

בחברה פנו לאחרונה למועצת הכבלים והלוויין בבקשה לאשר לה את המהלך ■ לפני מספר שבועות אושר הכנסת חוק שיאפשר להוט ול-yes לשדר את i24news, שנמצא בבעלות פטריק דרהי

בניין הוט / צלם: יחצ
בניין הוט / צלם: יחצ

נערכים ל-i24news? בהוט נערכים כדי להוריד את ערוץ פוקס ניוז מלוח המשדרים של התחנה, כך נודע ל"גלובס". ערוץ החדשות האמריקאי משודר כיום גם ב-yes ובסלקום טי וי והוא נחשב לבעל קו ימני שמרני בארה"ב, ובמסגרת זאת גם לערוץ שמסקר את ישראל באופן חיובי בדרך כלל.

קיראו עוד ב"גלובס"


ההחלטה של הוט, שככל הידוע פנתה לאחרונה בעניין זה למועצת הכבלים והלוויין כדי לקבל ממנה אישור למהלך, היא מעניינת במיוחד על רקע העובדה כי לפני מספר שבועות אישרה הכנסת הצעת חוק של ח"כ נחמן שי, שתאפשר להוט ול-yes להעביר לצופיהן גם ערוצי חדשות בינלאומיים המשדרים מישראל.

ההצעה נוגעת למעשה לערוץ אחד, i24news, שמשדר מאולפניו ביפו באנגלית, ערבית וצרפתית מאז יולי 2013. הערוץ נמצא בבעלותו של פטריק דרהי, שהוא גם הבעלים של הוט, וגם סוגיה זו נידונה במסגרת הליכי אישור החוק, שזכו כאמור לאחרונה לאישורה של הכנסת.

בחוק שאושר לאחרונה נקבע כי מועצת הכבלים והלוויין תקבע תוך ארבעה חודשים מיום האישור את הכללים המדויקים שיאפשרו את שידור הערוץ בישראל, אך ניתן להניח כי מרגע שכך יקרה בהוט יבחרו לשדר את הערוץ שכאמור שייך לבעלי החברה. על פניו, i24news, שאת הקן שמאפיין את שידוריו ניתן להגדיר כפרו ישראלי, נכנס למשבצת דומה לזו שבה פועל פוקס ניוז, הנחשב כאמור לערוץ בעל קו אוהד יותר לישראל מזה של מקביליו כמו CNN ו-BBC. האם הוט למעשה מבצעת כאן החלפה בין שני הערוצים והאם אין בכך בעייתיות על רקע הבעלות המשותפת? לכך יצטרכו לתת את הדעת הגורמים הרלוונטיים. יחד עם זאת, בהוט משודרים כיום 12 ערוצים חדשות בינלאומיים, ובשנה האחרונה החזירה החברה למסכיה את ערוץ CNN.

ממועצת הכבלים והלוויין נמסר: "הבקשה התקבלה ותיבחן על פי הכללים". מהוט ומנציג פוקס ניוז בישראל לא נמסרה תגובה.

בתוך כך, היום הכריז ארגון העיתונאים על סכסוך עבודה ב-i24news על רקע מה שהוגדר על ידו "ניסיונות לפגיעה בהתארגנות, סחבת במשא ומתן וביצוע צעדים חד-צדדיים על ידי ההנהלה". בארגון מציינים כי כבר לפי שנתיים הכריז ארגון העיתונאים על יציגות ב-I24news, ולטענתם "מאז התנהל משא ומתן בין הצדדים כאשר ההנהלה מסרבת למסור נתונים ומונעת את קידום החתימה על ההסכם".
מהנהלת הערוץ נמסר, I24news כי היא "מאפשרת דיאלוג בונה עם העובדים" וכי "ארגון העיתונאים אינו ארגון יציג ואף מסרב באופן שטתי למסור את טפסי ההצטרפות. עם זאת, ההנהלה פתוחה לשיח ותמשיך להתנהל בהגינות כפי שעשתה עד היום".