רשות המים: הזרמת השפכים לירקון צפויה להיפסק בתוך חודש

היום (ד') סייר גיורא שחם, מנהלה החדש של הרשות, באיזור דרום השרון ■ התקלה במכון טיהור השפכים באיזור היא שגורמת להזרמת השפכים לנחל

רשות המים מסרה היום כי הזרמת השפכים לירקון, הנגרמת מהיעדר יכולת טיפול בהם במכון טיהור שפכים דרום השרון, צפויה להיפסק בתוך חודש, בעקבות הוראות שנתן מנהל רשות המים החדש גיורא שחם. היום סייר שחם בדרום השרון וקיים דיון מקצועי עם גורמים מקצועיים, במהלכו הנחה לבצע כמה פעולות חירום לעצירת הזיהום, שיוכלו להתבצע בחודש הקרוב.  לוח הזמנים מותנה בזמינות של הציוד הנדרש לביצוע הפעולות.

בין השאר הורה שחם להקים מערכת שאיבה והולכת של חלק מעודפי השפכים אל מתקן הטיהור של כפר סבא. צעד נוסף הוא ביצוע פעולות חרום של תגבור, אוורור וסילוק בוצה מבריכות הטיהור של מט"ש דרום השרון, כדי להפחית את העומס במתקן, וכן לאוורר את מאגרי הקולחין כדי לשפר את איכותם לצורך השקיה. צעד רביעי, שייקח כמה חודשים לבצע, הוא סילוק בוצה ממאגרי הקולחין של מתקן הטיהור.

לפני מעט יותר משנה חוברו למכון דרום השרון יישובים חדשים שהגדילו את כמות השפכים המוזרמים אליו פי ארבעה. בשל מצב זה נתנה רשות המים למכון היתר הזרמת קולחין. בימים אלה מבוצעות עבודות להרחבת קיבולת המכון ב-130 מיליון שקל, והן צפויות להסתיים עד סוף השנה ולאפשר את עצירת הזרמת השפכים.

לפני כמה חודשים עתר תאגיד מי הוד השרון נגד היתר הזרמת השפכים לנחל קנה הסמוך לעיר, בטענה שהיא גורמת לתאגיד נזקים. עו"ד גידי פרישטיק ממשרד מיתר, המייצג את מי הוד השרון, בירך על הוראות מנהל רשות המים. "יחד עם זאת", הוסיף, "מי הוד השרון לא תסכים לשמש בעל כורחה כקבלן ביצוע לכסות על מחדלי הרשויות, שלא טיפלו עד כה בנושא, ולסכן את היתרות התפעוליות במט"ש כפר סבא-הוד השרון, הנחוצות לטובת השכונות החדשות הנבנות״.