ביסמוט: "הסיבה לפיטורי מרגלית וגילת - כלכלית בלבד"

העורך החדש של "ישראל היום": הסיבה לפיטורי דן מרגלית ומוטי גילת לא נבעה מעמדתם כלפי ראש הממשלה נתניהו

בועז ביסמוט/ צילום: אוריה תדמור
בועז ביסמוט/ צילום: אוריה תדמור

העורך הראשי החדש של "ישראל היום", בועז ביסמוט, מכחיש את הטענות כי פיטר את הכותבים הבכירים דן מרגלית ומוטי גילת בעקבות כתיבתם נגד ראש הממשלה נתניהו. "אמרתי להם בדיוק מה הסיבה: כלכלית בלבד", אמר ב"אולפן שישי", בראיון ראשון מאז מינויו לתפקיד. "הם רצו לחפש סיבה אחרת, זו זכותם".

העורך אישר כי סירב להצעתו של דן מרגלית לקצץ בשכרו. "אני לא רוצה להוריד שכר, כי אני מאמין שזה פוגע בפרודוקטיביות", הסביר. "הצעתי לו שההתקשרות בינינו תמשיך בצורה שונה, כשהוא יוכל להמשיך לכתוב בתנאי שכר שונים, כפי שנעשה במקומות אחרים. הוא סירב. הוא שכח להזכיר את זה בהמשך, אבל זו זכותו", עקץ. עוד הדגיש כי העיתון תמיד שאף להשיג רווחים, "זה שחלק מעמיתיי חשבו שלא זו בעיה שלהם".

לדברי ביסמוט, תחת ניהולו העיתון יסקר באופן הוגן את כל המתרחש בישראל. "אני מכסה את כל הנושא של נתניהו והפרשיות שכעת נחקרות, ותמיד נעשה זאת בהגינות", הסביר. "אנחנו לא כמו אמצעי תקשורת אחרים שהם באופן פבלובי אנטי-נתניהו, אנחנו אחרים". העורך המשיך והצהיר כי הטענות לפיהם עמדות העיתון מתואמות עם ראש הממשלה הן אגדה אורבנית: "אני הייתי שם".

עוד התייחס העורך לטענות לפיהן העיתון החל לנקוט בקו התומך בשר החינוך נפתלי בנט במקומו של ראש הממשלה. "כשפיטרנו את דן מרגלית אמרו שזה בהנחיית נתניהו, ועכשיו אחרי שבועיים אנחנו בנטון - אולי שבוע הבא אני אהיה טיביתון?", תהה. "בואו נהיה רציניים. אני עושה עיתון, ורוצה שיהיה הכי טוב שאפשר - אבל גם תואם את הערכים הציוניים. זה עיתון מרכז-ימין", הדגיש. "אחת הסיבות שהעיתון מצליח היא שהוא תואם את דעות הציבור".

לסיום, התייחס ביסמוט ליחסיו עם בעלי העיתון, המיליארדר שלדון אדלסון. "מה שמעניין את האיש הזה זה ארץ ישראל, מדינת ישראל -וגם העיתון", אמר. לדבריו, בעת שהותו של אדלסון בישראל השניים אכן נפגשו. "לא נעים להודות, אבל בקושי דיברנו על העיתון", חשף.

מדן מרגלית נמסר בתגובה: "ביסמוט מציג תמונה מסולפת. הוא החמיא לי בפתח הפגישה אחר כך אמר שהוא מנתק את התקשרות מסיבות כספיות. מיד הצעתי לדון בהפחתת שכרי, והוא התחלחל ואמר: 'אינו יכול להפחית לעיתונאי כמוך מהשכר'. לכן זו בדיחה. אני מותח ביקורת על חלק ממהלכי נתניהו כבר חמש שנים".

ממוטי גילת נמסר בתגובה: "ההסבר של בועז ביסמוט לפיטוריי מצוץ מהאצבע. הסיבה היחידה לפיטורים היא המדור שפרסמתי במשך שנים שבו עסקתי במלחמה בשחיתות השלטונית וקראתי להאיץ את חקירות נתניהו".