כך הקדימה yes מענק ב-2 מיליון ש' למנכ"ל רון אילון

הבונוס בסכום המוערך, שאושר ע"י שאול אלוביץ', בנו אור וסגנו של אלוביץ' עמיקם שורר, ניתן ברבעון הראשון של 2015, לפני איחוד yes - מה שאפשר לבזק להימנע מדיווח לבורסה

רון אילון yes / צלם: איל יצהר
רון אילון yes / צלם: איל יצהר

מצעד הנחקרים בפרשת עסקת בזק-yes שאותה חוקרת רשות ניירות ערך יורחב בימים הקרובים ודירקטורים וחברי הוועדה המיוחדת שדנה בעסקה ימשיכו להיחקר.

ממידע חדש שאנו חושפים היום (א') עולה כי מנכ"ל yes, רון אילוןקיבל בונוס מיוחד של 1-2 מיליון שקל בגין עסקת yes, שלא דווח לבורסה ולמשקיעים. כדי להימנע מדיווח על הבונוס, yes שילמה אותו לאילון כמענק מיוחד ברבעון הראשון של 2015. היות שבזק איחדה את yes רק החל מהרבעון השני של 2015,  המידע בגין הבונוס המיוחד לא דווח כלל. למעשה, עד עד הרבעון השני של 2015 אילון יכול היה לקבל בונוסים ללא הגבלה כמעט, מבלי שבזק נדרשה לדווח עליהם. 

הבונוס המיוחד שקיבל אילון ניתן לו על ידי yes, אך חשוב לזכור מי היו החברים בדירקטוריון yes שאישרו את אותו בונוס. מדובר בשאול אלוביץ', בנו אור אלוביץ', וסגנו של אלוביץ' עמיקם שורר - כולם דירקטורים מטעם בזק ב-yes. בהמשך קיבל אילון בונוסים, שכן דווחו והיה בהם מרכיב גבוה שקשור לתזרים המזומנים של yes.