גלובס | פודקאסט

"מי שלא יודע מה ללמוד היום - הולך ללמוד משפטים"

01/02: נורי בכור, LawGeex • נורי בכור עבד 6 שנים כעו"ד מסחרי, עד שהקים את LawGeex – סטארט-אפ המשנה את שוק עריכת הדין ■ מאז הוא גייס 10 מיליון דולר, מעסיק 30 עובדים ומוכר ללקוחות ענק בישראל ובחו"ל

נורי בכור/ צילום : אורן בירן
נורי בכור/ צילום : אורן בירן

"לא עזבתי את מקצוע עריכת הדין בגלל שיעמום, דווקא היה לי מאד מעניין. הייתי עורך דין מסחרי, שזה הצד הכי מעניין במקצוע בעיניי. למרות זאת, הרגשתי שאני רוצה משהו אחר. כשאתה עובד כל-כך הרבה עם יזמים וסטארט-אפים, אתה כנראה נדבק בחיידק הזה".

כך אומר נורי בכור, מייסד-שותף ומנכ"ל בסטארט-אפ LawGeex, המפתח מערכת המסייעת לעורכי דין ומשפטנים לעבור על חוזים משפטיים באופן יעיל ומהיר יותר.

"תואר במשפטים הפך לתואר 'דיפולט', אתה לא יודע מה ללמוד - אז אתה הולך ללמוד משפטים", אומר בכור בפרק השני של "עוד פודקאסט" - תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות, בשיתוף "גלובס".

במסגרת התוכנית, מספר בכור על מסעו האישי - מעורך דין אשר עבד כ-8 שנים במקצוע (מהן 6 שנים במשרד מיתר ושות'), ועד למעבר לתחום היזמות להקמת הסטארט-אפ LawGeex, שקיים 3.5 שנים. הסטארט-אפ גייס עד היום כ-10 מיליון דולר ומעסיק כ-30 עובדים. לדברי בכור, המוצר של LawGeex נמכר כיום ללקוחות גדולים בישראל ובעולם. 

בכור אומר בתוכנית: "את הרעיון לסטארט-אפ שלי קיבלתי עוד כשהייתי עורך דין. הייתי מתוסכל מכך שאין אף פתרון טכנולוגי לעבודה של עורכי הדין, ורציתי לייצר משהו שמייעל אותה. לא ידעתי איך לפתור את הבעיה, והייתי צריך למצוא צלע טכנולוגית. היום אנשים מקימים סטארט-אפ ומגייסים אליו תוך 15 דקות מיליוני דולרים. אצלנו בתעשיית ה-LegalTech לא יכולנו להצביע על הצלחות. היינו צריכים לחנך את המשקיעים כדי לשכנע אותם להשקיע, עוד לפני ששכנעו את הלקוחות.

"בגלל שהיה קשה לגייס כסף, הבאנו כסף מהיקב ומהגורן. הרצנו אב-טיפוס, ואיתו הלכנו למדינה, כדי לקבל מענק - אמרנו שאנחנו צריכים עזרה, ושכנעו את המדען הראשי לתת לנו 250 אלף דולר. הם הסכימו, בתנאי שנמצא עוד סכום זהה 'בחוץ' ממשקיעים פרטיים. עם הסכום הזה, מן הסתם, היה לנו יותר קל להמשיך לגייס. תמיד כשמגייסים כסף, הכי קשה זה למצוא את הראשון שאומר 'אני בפנים'. אחרי שהיה לנו את הכסף הראשון מובטח, הבאנו את החלק השני יחסית בקלות - גייסנו מאנג'לים והתחלנו לעבוד.

"אז עוד קיבלנו ריג'קטים מהשוק. אף אחד לא אומר לך 'לא', גוררים את התהליך. לוקח לך זמן עד שהאסימון נופל, והתהליך הוא שחשוב - אין רגע בו אתה מבין שהצלחת או טעית. לדעתי, אתה צריך להיכשל בסטארט-אפ, אבל בצורה משכנעת - אתה צריך להיכשל ולהבין למה. אתה צריך לשאול את עצמך מדי יום לאן אני רוצה להגיע, ומה אני עושה כדי להגיע לשם", הוא מסכם.

*** "עוד פודקאסט" היא תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות, אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

*** הפודקאסט הוא בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת RISE TLV.

*** את "עוד פודקאסט" מנחים תום בר-אב, מנהל השיווק והאקו-סיסטם ב-MassChallenge (האקסלרטור הגלובלי הגדול בעולם) וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Splash Ventures (תוכנית האצה לסטארט-אפים ישראלים בלוס אנג'לס).