קבלן בעפולה שלא רשם 97 אלף שקל: "אני חדש ולא מבין"

במגרש מכוניות בעפולה מצאו נציגי רשות המסים שישה צ'קים שלא נרשמו, בסכום של כ-311 אלף שקל. בעל העסק טען: "רציתי לוודא שהצ'קים ייפרעו"

תרבות הדיווח - או אי הדיווח - לרשות המסים של העסקים באזור הצפון: אנשי יחידת ניהול ספרים של רשות המסים ערכו מבצע ביקורת בעפולה ובסביבה. במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה עפולה, נערכו 159 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, מהן עולה כי כ-20% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין. 

המבקרים הגיעו לאתר בנייה בו נערכו עבודות ואיתרו קבלן שיפוצים. מבדיקת ניירת עסקית ופנקס בו רשומות עבודות שביצע, התגלה כי הקבלן לא רשם כ-97 אלף שקל. הקבלן הסביר: "אני חדש ולא מבין בעניינים האלה".

במגרש מכוניות בעפולה מצאו המבקרים שישה צ'קים שלא נרשמו, בסכום של כ-311 אלף שקל. בעל העסק טען: "רציתי לוודא שהצ'קים ייפרעו". שני מקרים אלה הועברו למחלקת תביעות להמשך טיפול.

במשרד השומה התקבל מידע כי בעלת גן גובה תשלום ואינה מוציאה קבלות. בעקבות כך, נערכה במקום ביקורת ונמצאו 17 צ'קים בסך של כ-48 אלף שקל שלא נרשמו בספרי העסק. מפעילת הגן הסבירה: "אנחנו רושמים לפני הדיווח". 

בעיר בית שאן נערכה ביקורות למבצע עבודות בבריכות שחייה, ממנה עלה כי לקבלן תיק ברשות המסים אך הוא לא הגיש דוחות כלל ולא דיווח על עיסוקו החדש. כמו כן, גילו המבקרים כי הקבלן אינו מנהל כלל ספרי חשבונות ולא דיווח על הכנסה של כ-16 אלף שקל בגין העבודות שביצע. הקבלן טען: "אני עובד רק כמה חודשים בעסק הזה". התיק הועבר למחלקת תביעות.

בעקבות מידע שנתקבל במשרד השומה, הגיעו המבקרים לנגרייה בעפולה וגילו כי בעליה לא רשם הכנסות בסך של כעשרת אלפים שקל קיבל ממספר לקוחות. הנגר הסביר: "אני בעבודות שירות של מע"מ והסתבכתי".

בדיקת ניירת עסקית אצל קבלן חשמל שביצע עבודות באחד מכפרי האזור, העלתה כי הקבלן לא רשם הכנסות של כ-5,000 שקל. הקבלן טען: אני לא מאופס, עזבו אותי".

במספרה בעיר עפולה גילו המבקרים כי בעליה לא רשם הכנסות של כ-4,500 שקל. הספר טען: "אבדוק מה קרה".