כחלון רומז על תרגיל גניבת קרדיט מצד נתניהו על קצבאות הנכים

שר האוצר: "אני מבקש מהטלוויזיה לא לצלם שהקרדיט לא יעבור" ■ הוסיף כי ההתנהלות מזכירה לו את שיטות העבודה של אריק שרון, שהיה מוציא הודעות על חיסול טרוריסטים באמצע ישיבות מרכז הליכוד

האם נתניהו ביצע לכחלון תרגיל בגניבת קרדיט על אישור מתווה העלאת קצבאות הנכים? בכנס אגודת ידידי אוניברסיטת חיפה רמז שר האוצר משה כחלון כי כך הוא רואה את פני הדברים. כחלון קטע את נאומו בכנס לאחר שיועץ התקשורת שלו עומרי הרוש הגיש לו פתק ואמר: "עכשיו ביבי הוציא הודעה שמאמצת את המתווה שלך לנכים, כולל הצמדה לשכר מינימום ארבעה מיליארד שקל".

כחלון אמר כי הוא שמח והוסיף בצחוק: "אני מבקש מהטלוויזיה לא לצלם שהקרדיט לא יעבור". כחלון הוסיף כי ההתנהלות מזכירה לו את שיטות העבודה של אריק שרון, שהיה מוציא הודעות על חיסול טרוריסטים באמצע ישיבות מרכז הליכוד.

מאוחר יותר, בתשובה לשאלות עיתונאים אמר כחלון: "המתווה שהוצג בתום עבודה מאד מאד קשה ומקצועית עם הרבה מאד גופים ארגוני נכים וחברתיים הוא מתווה שאני בזמנו ביקשתי מפרופ' זליכה לעמוד בראשו - הוצג לראש הממשלה ולמספר חברי כנסת לפני כחודש. המתווה דיבר על העלאת קצבת הנכים בהבשלה מלאה ל-4,000 שקל בחודש.

"הדיסריגרד האפשרות שהנכה יוכל לצאת לעבודה - שהחל מ-5,300 שקל יתחילו להפחית להם, מה שקורה היום במספרים אחרים לגמרי. נכה יכול להגיע ל-9,500-9,600 שקל נטו. הבסיס המרכזי היה האפשרות לצאת לעבודה והצמדה לשכר מינימום. פה הדרמות הגדולות. ההצמדה לשכר זה הדרמה הכי גדולה בכל המתווה הזה וכמובן כבר לא יהיו המספרים האלה לא 2,800 ולא 2,300 שקל בחודש.

- אבל ראש הממשלה מחבק את הנושא אליו ומוציא את ההודעה

כחלון: "אין בעיה. אנחנו תומכים בכל מי שתומך בנו".