מותר האדם על האלוהים

אצל רה"מ נתניהו, יש תמיד כסף בשביל החרדים. בשביל הנכים - אין

מחאת הנכים בנתב"ג. צילום: דוברות רש"ת
מחאת הנכים בנתב"ג. צילום: דוברות רש"ת

הנכונות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ללכת לקראת הממסד החרדי-דתי כמעט בכל עניין ותחום היא מקוממת כשלעצמה. אבל כאשר מנגד רואים איך הוא מתקמצן על הנכים, זה כבר הרבה יותר גרוע. זה מלמד לא רק על בעיה של מנהיגות, אלא גם על בעיה של רגישות.

דקדקנות קמצנית

אפשר היה להבין את הדקדקנות הקמצנית אם בקופה לא היה כסף. זו הייתה יכולה להיות סיבה טובה לניסיון להפריד בין נכים קשים (90%) לבין בעלי נכויות פחות חמורות. אבל הרי זה לא המצב. כמעט לא קרה שדרישות של דתיים וחרדים נדחו בטענה של קופה ריקה. מה שזה לא יהיה, הכסף תמיד נמצא. כפי שראינו לאחרונה בפרשה של התפילות בכותל, שבמרכזה הדרת נשים. הדבר הזה הוא בכלל בניגוד לחוק - עד שזה מגיע אל המנהיגות הדתית ועושה דברם נתניהו.

במקום להגיש כתבי אישום נגד אלה שעושים זאת, הולכים ומוציאים כסף רב מאוד כדי למסד את האבסורד הזה, באמצעות כל מיני סידורים מגוחכים, שיאפשרו מראית-עין של הפרדה. הכסף הזה לא היה פותר את כל הבעיות של כל הנכים, אבל אין ספק שלו ניתן לנזקקים - התוצאה הייתה יותר יעילה וצודקת.

מותר האדם על האלוהים

אם יש כסף לשגיונות של נציגי הדת, חייב להיות כסף למצוקות האמתיות של אזרחים, בין אם חולים קשים ובין אם נכים. אלוהים זה דבר חשוב מאוד למי שמאמין בקיומו. אבל האדם חשוב הרבה יותר, וקיומו מוכח ללא ספק. אם אלוהים מעדיף את שיגיונות האנשים שמתפללים אליו על פני מצוקות אנוש, שיגיד את זה.

איך יגיד? לא יודע, אבל מי שמאמין בקיומו בטוח שבכוחו לעשות דברים שבני אנוש לא יכולים. אז הנה הזדמנות טובה להראות זאת. מישהו גרם לאנשים להיות נכים או שמישהו לא מנע זאת, למרות שמאמיניו של המישהו הזה מתכחשים לכך באמירה על "נפלאות דרכיו" וכו'.

מה לביבי ולמאמינים?

אבל ביבי, אתה לא אדם חרדי, אפילו לא דתי. מה לך ולאלה המאמינים שהאלוהים, ששאלת קיומו נתונה במחלוקת, חשוב יותר מהאדם? למה מצד אחד אתה כל-כך מדקדק עם הנכים, ומצד שני כל-כך לארג' עם עובדי האלוהים?

אני לא אחזור על האמירה השחוקה והאמתית, שזה בשביל להישאר בשלטון. אבל אם זו הסיבה - אין בכך צורך. אתה הרי יודע שיש ציבור שיצביע בשבילך בכל מקרה. בוודאי שהוא לא ינטוש אותך אם תדאג יותר למצוקות הנכים מאשר לצורכי הממסד החרדי-דתי.