תיק 1000: המיליארד האוסטרלי ג'יימס פאקר ייחקר בקרוב

פרטים חדשים בפרשת המתנות של רה"מ נתניהו: המיליארדר ג'יימס פאקר ייחקר בימים הקרובים ■ כמו כן יתבצע חיקור דין של אדם נוסף אחד בלבד, כשכל יתר חיקורי הדין בוטלו

בנימין נתניהו וג'יימס פאקר/צילום: אמיל סלמן-הארץ ורויטרס
בנימין נתניהו וג'יימס פאקר/צילום: אמיל סלמן-הארץ ורויטרס

מספר שבועות לאחר שפרקליט המדינה שי ניצן אמר כי הוא מקווה שחקירת תיק 1000 תסתיים בקרוב, כעת מסתמנת התקדמות: המיליארד האוסטרלי ג'יימס פאקר ייחקר כבר בימים הקרובים, אך המועד המדויק טרם נקבע. כמו כן יתבצע חיקור דין של אדם נוסף אחד בלבד, כשכל יתר חיקורי הדין בוטלו.

בשבועות האחרונים העידו 11 עדים נוספים בפרשה, ובמשרד המשפטים התקבלה החלטה שלא יוגש כתב אישום על חוק המתנות, אלא רק באירועים ובמקרים שבהם ראש הממשלה בנימין נתניהו פעל בניגוד עניינים.

הפרקליטים ליאת בן-ארי ויונתן תדמור הצליחו לאתר אינטרסים של נותני מתנות, כשלא ניתן להגדיר אינטרסים כחברות, וכן חשד לפעילותו של נתניהו בניגוד עניינים.

במסגרת עדותו במשטרה, טען ראש הממשלה נתניהו כי "עזרתי רק עבור למי שפעל עבור ביטחון ישראל, לכן - להבדיל - עזרתי גם למאיר דגן שהיה יריבי".

עוד חוקרת המשטרה את העזרה שהעניק ראש הממשלה במתן הויזה לארנון מילצ'ן, כשכל השלמות החקירה נועדו לבסס פעילות בניגוד עניינים חריף.

כאמור, לפני כ-3 שבועות התייחס פרקליט המדינה שי ניצן לחקירה ואמר כי אמנם לא מדובר ביום-יומיים, אך הוא מקווה שלא מדובר בעוד חודשים ארוכים. "הלוואי שאפשר היה לסיים את החקירה יותר מהר", אמר באירוע משפטי בירושלים. 

"בגלל שמדובר בראש הממשלה, תפקידנו ללוות את החקירה - היועץ המשפטי לממשלה באופן אישי, ואני באופן אישי", הוסיף ניצן. "אנחנו קיימנו עשרות פגישות כדי לראות את התקדמות החקירה, אבל צריך להבין שבחקירות כאלה מצד אחד אתה רוצה להתקדם כמה שיותר מהר, ומצד שני אתה לא יכול להשאיר אבנים לא הפוכות".