לבדוק את דיין והפיס שלו

דיין עושה חיים במפעל הפיס. הסדר הטוב מחייב לחקור את התנהלותו האישית והמקצועית

עוזי דיין / צילום: איל יצהר
עוזי דיין / צילום: איל יצהר

פעם עוזי דיין היה אדם ישר. לא, זה לא מדויק. אנסה שוב: פעם לעוזי דיין היה חשוב להתעטף בתדמית של אדם ישר. זה לא הבדל סמנטי, אלא מהותי. לאחר שחרורו מצה"ל (בדרגת אלוף) הקים דיין גופים בלי סוף ותמיד עם הסיסמה לעשות טוב לעם ישראל. בין השאר ייסד מפלגה בשם תפנית, שחרתה על דגלה את המאבק בשחיתות, שוויון וכל הדברים היפים שמלווים הקמתה של כל מפלגה חדשה. הוא ניסה למקם את עצמו כמנהיג של מהפכה חברתית, לא חשוב איזה. העיקר שתביא אותו אל הכנסת.

לא הגיע לכנסת

אבל אל הכנסת הגנרל לא הגיע, לאחר שתנועתו לא עברה את אחוז החסימה. יש אנשים שאחרי כישלון כזה הולכים הביתה. ויש אנשים שהולכים לליכוד. וזה מה שדיין עשה. שם רץ בפריימריז לכנסת, ושוב נכשל קשות, הגיע למקום ה-42 ברשימת המועמדים לכנסת. לפני כן הוא הותיר בשטח גויות של כל מיני גופים שהקים למען עם ישראל, שבשביל למנות אותם היריעה הזאת לא מספיקה. כישלונות לא מעטים ליוו את דרכו של דיין גם בצה"ל. אבל עוזי אינו אדם שנכנע לגורלו ולמגבלותיו. הוא לוחם. והוא לרגע לא הפסיק לנסות למצוא לעצמו תעסוקה "הולמת".

כן הגיע למפעל הפיס

במאי 2011 נעתר ביבי ללובינג של דיין, ומינה אותו ליו"ר מפעל הפיס. כדי לסבר את האוזן, התפקידים הבכירים במפעל הפיס נחשבים לנחשקים ביותר בשוק. כידוע, יש שם המון כסף, והמשכורות בהתאם. זו של דיין עומדת על כ-633 אלף לשנה, שהם בסביבות ה-50-60 אלף לחודש. פלוס כמובן הטבות נדיבות מאוד.

פרסום עצמי חינם

אבל בפיס יש משהו שלדיין חשוב אולי יותר מהכסף: פרסום עצמי. כאשר גוף מסחרי מבקש להגיע אל הציבור הוא הולך אל משרד פרסום, וזה מציג את מרכולתו באמצעות פרזנטורים מקצועיים. האלוף במיל' זיהה מיד את הפוטנציאל. למה שהוא עצמו לא יעשה את ה"עבודה"? ומאז אנחנו רואים אותו השכם והערב עושה פרסום לפיס - אבל בעיקר לעצמו. חינם.

מגן על המרעילה

נדמה כי דיין מצא את ייעודו - לפעול למען עצמו וביתו. בדרך הוא עושה דברים הראויים לעיון ובדיקה. כמו פרשת הנוזל המורעל שהניחה אחת העובדות לפתחה של עובדת אחרת ודיין, על-פי הכתבה, מתעלם ומגן על שופכת הרעל. למרות שאם זה נכון, מדובר במעשה שהוא פלילי לכאורה. קיצורו של דבר: עוזי דיין עושה חיים במפעל הפיס. לא רוצה לקלקל לו, אבל הסדר הטוב מחייב חקירה לגבי התנהלותו האישית והמקצועית של דיין, ובכלל מה לכל הרוחות קורה במוסד עתיר הכספים הזה.