נציגת הפרקליטות: "אולמרט גילה שוב דפוסים עבריינים"

שעות ספורות לפני שוועדת השחרורים תכריע האם לשחרר את ראש הממשלה לשעבר מהכלא, נציגת הפרקליטות מתחה ביקורת על התנהלות אולמרט: "כותב את הספר מסיבות של בצע-כסף"

אהוד אולמרט / צילום: נועם מושקוביץ
אהוד אולמרט / צילום: נועם מושקוביץ

מחר תחליט ועדת השחרורים האם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ייצא מהכלא כבר בשבוע הבא, והערב (ד') נחשפים לראשונה חלקים מדיוני ועדת השחרורים בשבוע שעבר, בהם התבטאויות חריגות של הפרקליטים נגד אולמרט.

בדיון בוועדת השחרורים טענה נציגת הפרקליטות כי בפרשת הספר "אהוד אולמרט גילה דפוסים עבריינים, שמזכירים את התנהלותו בפרשת ראשונטורס". על כך אמרה יו"רית הוועדה כי "מדומני שבפרשת ראשונטורס אולמרט זוכה".

עוד אמרה הפרקליטה כי "אולמרט כותב את הספר מסיבות של בצע-כסף, וכי מטרתו העיקרית היא להתפרנס ממנו".

מחר (ה') בשעות הבוקר תפרסם ועדת השחרורים את ההחלטה, ולפי ההערכות, אם חברי הוועדה החליטו לעסוק בפרשת המסמכים המסווגים, נראה כי הסיכוי לקצר את עונשו של אולמרט קלוש. אבל קיימת האפשרות שחברי ועדת השחרורים החליטו שהטיפול בפרשת המסמכים הוא במגרש אחר, ולכן הם לא עוסקים בכך, ובמקרה כזה יש סיכוי טוב שיקבלו את בקשתו של אולמרט.

ההערכה היא שכל החלטה שתתקבל תגרור ערעור של הצד השני לבית המשפט המחוזי, כך שהמערכה לא תסתיים מחר.

השאלה העיקרית העומדת במוקד היא מה המשקל שוועדת השחרורים תיתן לפרשת המסמכים המסווגים. הפרקליטות מתנגדת לקיצור העונש בשל פרשה זו, אך פרקליטיו של אולמרט טוענים כי העניין עוד תלוי בבדיקה משטרתית, וכי אפילו לא נפתחה חקירה בנושא. לדבריהם, הוועדה צריכה לדון אך ורק במה שקשור לתפקודו של אולמרט כאסיר - במנותק מסיפור המסמכים.

אולמרט השתחרר מבית החולים שיבא אתמול בשעות הבוקר, שם אושפז לאחר שחש ברע. אולמרט הופנה לשיבא על-ידי רופאי בית הכלא בעקבות תלונות על כאבים בחזה ובשל ממצאים בבדיקות שחייבו המשך בירור רפואי: מבית החולים נמסר כי אולמרט "טופל בהתאם לממצאים שעלו בזמן אשפוזו ושוחרר עם הנחיות להמשך טיפול".