הקאמבק של קורוס? חשפה תוכניות אסטרטגיות לעתיד

קורוס ערכה אתמול אירוע תקשורתי ענק בבייג'ינג בשיתוף עם תאגיד האינטרנט הסיני הענק TENCENT, ששווי כ-300 מיליארד דולר ■ על הכוונת: פיתוח דגמים חדשים, השקעה באנרגיות חלופיות וסינרגיה בין עולם הרכב והרשת

 

רכב של קורוס / צילום: רויטרס
רכב של קורוס / צילום: רויטרס

מאז הודיעה יצרנית הרכב קורוס באמצע החודש על כוונתה להכניס משקיע אסטרטגי חדש, שמרה החברה על איפול מוחלט וסירבה בתוקף להגיב לשמועות בסין על זהותם של המשקיעים. אולם אתמול (ד') ערכה החברה אירוע תקשורתי ענק בבייג'ינג ובו חשפה חלק מהתוכניות האסטרטגיות שלה לעתיד. החברה עדיין לא מסרה רשמית מיהם הם המשקיעים האסטרטגיים אולם יש לציין, שהאירוע נערך בשיתוף עם ענקית התקשורת והאינטרנט הסינית TENCENT ועם חברת האנרגיה של בייג'ינג.

באירוע מסרה קורוס על כוונתה להרחיב למזג בין תחום הרכב החכם, הקישוריות לאינטרנט והשירותים הנלווים ובמקביל להרחיב את קו הדגמים שלה בשלוש השנים הקרובות תוך שימת דגש על בניית מותג עילי. בשלב הראשון, בספטמבר הקרוב, תציג החברה רכב כביש-שטח חדש וקומפקטי, שיוצב מתחת לרכב הפנאי קורוס 5 ויתבסס על מכללים של ה"טיגו 5" מבית השותפה במיזם צ'רי. רכב זה יהווה נקודת כניסה נגישה יותר ללקוחות ואמור ליצור מאסה של מכירות. בשנתיים לאחר מכן תציג החברה כלי רכב חשמליים לגמרי. החברה מתכוונת גם לפתח פתרונות "חוצי תעשייה", כגון אפליקציות לתיירות ומסחר ברכב עם חיבור לענן. ב-12 עד 18 החודשים הקרובים מתכוונת החברה גם ליישם תוכנית הבראה, שתכלול קיצוץ של כ-20% בעלויות הכוללות.

תאגיד TENCENT הסיני מחזיק בין השאר כמה ממנועי החיפוש הגדולים בסין ובעולם, מפעיל רשתות חברתיות ומפתח אמצעי תקשורת. הוא נסחר בבורסה של הונג-קונג ובחודש מאי עמד שווי השוק שלו על כ-300 מיליארד דולר. כמו תאגידי אינטרנט ויישומים אחרים בסין, גם TENCENT פועל לכניסה לעולם הרכב הפיזי ובסין מעריכים, כי אם אכן זה המשקיע האסטרטגי בקורוס הוא לא יתקשה לגייס את היקף ההשקעה של כ-940 מיליון דולר, עליה נמסר בהודעה המקורית של קורוס.