ח"כ רוזנטל נגד קלמן ליבסקינד: ניסה להשחיר לשווא את דמותי

דורש מ"מעריב" לפרסם הבהרות כבר בטור הקרוב של ליבסקינד לגבי שני עניינים שהתבררו משפטית לאחרונה, בהתאם למה שקובע תקנון האתיקה של מועצת העיתונות ■ "ליבסקינד ניסה לצייר אותי כאדם מושחת ולהדביק לי רפש שלא היה"

מיקי רוזנטל וקלמן ליבסקינד / צילומים: יחצ ואיל יצהר
מיקי רוזנטל וקלמן ליבסקינד / צילומים: יחצ ואיל יצהר

ח"כ מיקי רוזנטל פנה לאחרונה לעיתונאי "מעריב", קלמן ליבסקינד, ולעורך העיתון, גולן בר-יוסף, בדרישה כי העיתון יבהיר ויתקן מספר טענות שהועלו נגדו במסגרת 3 פרסומים שונים משנת 2015.

"בשורה של פרסומים מגמתיים ניסה עיתון 'מעריב', וביתר שאת בעל הטור קלמן ליבסקינד, לצייר אותי כאדם מושחת ולהדביק לי רפש שלא היה ולא נברא", כותב ח"כ רוזנטל.

הוא מציין כי אמנם "חלק מהפרסומים מוגנים מפני טענת לשון הרע בשל היותם מבוססים על תביעות שהוגשו לבתי משפט או לחלופין נטענו במסגרת עדות בהליך משפטי", אך מזכיר כי לפי כללי האתיקה של מועצת העיתונות, אם נדחתה או נמחקה תביעה בעניין אזרחי, "יש לתת לכך פרסום באופן דומה ככל האפשר לפרסום בדבר הגשת התביעה".

שניים מהמקרים שעליהם מדבר רוזנטל נוגעים לטור של ליבסקינד ולידיעה של הכתב משה כהן, שעסקו בטענות שהעלה ניצב בדימוס עו"ד יעקב בורובסקי, שלפיהן אנשי תוכנית "המקור" בערוץ 10 - ובהם גם רוזנטל שאז נמנה עם צוות התוכנית - קיבלו כסף באמצעות עו"ד רונאל פישר כדי לערוך תחקיר נגדו.

כפי שמציין רוזנטל בפנייתו, תביעתו של בורובסקי הסתיימה "בגישור שקיבל תוקף של פסק דין. בורובסקי הבהיר (בניגוד לפרסומים האמורים, הסוגריים במקור, י' כ'), כי 'לא הייתה לו כוונה לטעון כי בבסיס פרסום הכתבות של תוכנית המקור עומדים מניעים פסולים'".

קיראו עוד ב"גלובס"


לאור זאת דורש כעת ח"כ רוזנטל מ"מעריב" ומליבסקינד "לא רק לצטט את חזרתו של בורובסקי מהאשמות-השווא החמורות, אלא גם לציין את ההקשר בהן ניסיתם להשחיר לשווא את דמותי".

נושא נוסף שבעניינו דורש רוזנטל תיקון נוגע לטור אחר של ליבסקינד, גם הוא מ-2015, שם צוטטה עדותו של אדם בשם ניסן סריזדה, לשעבר איש מועצת הצמחים, שהגיש תביעת לשון הרע נגד רוזנטל בעקבות תחקיר שנערך עליו בתוכנית "בולדוזר" ששודרה בקשת. סריזדה העיד כי היה עד לשיחת טלפון בין רוזנטל לבין עו"ד גדעון פישר, שבה נשאל רוזנטל מדוע הוא מוציא לו, לסריזדה, שם רע, וזה השיב: "אח שלי, גם אתה בשביל 20 אלף ג'ובות היית מפרסם את הכתבה".

אלא שגם כאן פורסם – ממש לאחרונה, לפני מספר ימים – פסק דין, ובו דחתה שופטת השלום, רונית פינצ'וק-אלט, את התביעה שהגיש סריזדה נגד רוזנטל וחייבה אותו בהוצאות משפט. לפי רוזנטל, במהלך הדיון העיד עו"ד פישר כי הוא מעולם לא פגש את סריזדה, ולכן השיחה שהוא תיאר, ופורסמה כאמור גם בטורו של ליבסקינד, כלל לא הייתה יכולה להתרחש.

לאור כל זאת, רוזנטל דורש כעת, כשהוא מתבסס כאמור גם על תקנון האתיקה של מועצת העיתונות, "להביא דברים על תיקונם הן בטורו הקרוב של ליבסקינד (שיפורסם מחר י' כ') והן בכל האתרים שבהם פורסמו - בגודל ובאופן דומה לפרסום המקורי".

ליבסקינד מסר אמש (ד') ל"גלובס" בתגובה כי הוא קיבל את פנייתו של רוזנטל, וכי בכוונתו לקרוא אותה ולהתייחס אליה בהמשך.