מועמד נוסף לתפקיד מפקד גלי צה"ל: איש התקשורת קווה שפרן

בשבוע הבא אמורה ועדת האיתור לתפקיד מפקד גל"צ להתכנס לדיון מסכם, שבסיומו תמליץ לשר הביטחון על מספר מועמדים להחלפת ירון דקל

 אביגדור ליברמן / צילום: אמיל סלמן
אביגדור ליברמן / צילום: אמיל סלמן

ביום שלישי הקרוב אמורה להתכנס ועדת האיתור לתפקיד המפקד הבא של גלי צה"ל ולערוך דיון מסכם. בסיומו היא אמורה להגיש לשר הביטחון אביגדור ליברמן רשימה של מספר מועמדים סופיים, שמתוכם הוא יבחר את מחליפו של ירון דקל.

בינתיים, ל"גלובס" נודע כי מועמד נוסף שהגיש מועמדות לתפקיד ואף זומן על-ידי הוועדה לשלב הראיונות הוא איש התקשורת קווה שפרן.

לשפרן יש היכרות טובה עם גלי צה"ל, בה שירת עוד כחייל בסדיר ובהמשך אף מילא בה את תפקיד הכתב המדיני, אחרי הקדנציה של רביב דרוקר. ב-2006 הוא הקים את בית הספר הצבאי לתקשורת במסגרת יחידת דובר צה"ל ועמד בראשו. בהמשך הגיש במשך 3 שנים תוכנית אקטואליה יומית בתחנת הרדיו האזורית גלי ישראל, ששידוריה נקלטים באזור יהודה ושומרון.

כיום שפרן עומד בראש חברה שהקים שנקראת "לדעת להופיע", שבמסגרתה הוא מעביר סדנאות בנושא תקשורת, בין היתר למשרדי ממשלה וארגוני ביטחון, והוא אף מגיש פינה שבועית בנושאי יהדות ושירה עברית בגלי צה"ל.

כאמור, בשבוע הבא אמורה ועדת האיתור להתכנס לדיון מסכם בנושא, זאת לאחר שריאיינה מעל 10 מועמדים לתפקיד, מבין למעלה מ-20 שהגישו את מועמדותם. ככל הידוע, במהלך הראיונות הוצגו למועמדים בין היתר דילמות תקשורתיות ועיתונאיות שונות, והם התבקשו להסביר כיצד היו מתמודדים איתן.

עם המועמדים שהגיעו לשלב הראיונות נמנים שמעון אלקבץ, ערן טיפנברון, צ'יקו מנשה, יוסי לוי, שי בזק, יהושע מור-יוסף ומאיה להט-קרמן. לאחרונה דווח באתר וואלה כי גם יפעת בן-חי-שגב, יו"רית מועצת הכבלים והלוויין, מועמדת לתפקיד.

ועדת האיתור לתפקיד המפקד הבא של גלי צה"ל מונה 5 אנשים, ובראשה עומד האלוף במיל' יפתח רון-טל. עוד חברים בה השופטת בדימוס שרה פריש; עיתונאי ופרשן "ידיעות אחרונות" שמעון שיפר; נציב שירות המדינה לשעבר, שמואל הולנדר; וראש אכ"א ודובר צה"ל לשעבר, האלוף מוטי אלמוז.