מלון דן אכדיה בהרצליה מקפיא את תוכניות ההתרחבות

מנכ"ל מלונות דן על ההרחבה המתוכננת: "לא נמצאת בשיא הקדימות שלנו לשנים הקרובות" ■ הדברים נאמרו במסגרת מסיבת עיתונאים להצגת השיפוץ שנעשה במלון, בהשקעה של 40 מיליון שקל

מלון דן אכדיה / צילום: אורי אקרמן
מלון דן אכדיה / צילום: אורי אקרמן

מלון דן אכדיה מקפיא את תכניותיו להרחבת שטח ה מלון - כך אמר הבוקר (א') מנכ"ל רשת מלונות דן, רפי שדה.

נזכיר כי תוכנית ההרחבה של מלון דן אכדיה הוותיק עוררה התנגדויות עזות מכיוון תושבי הרצליה פיתוח ועיריית הרצליה, שנדחו על-ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז תל-אביב, שאישרה את התוכנית לפני שנתיים. התכנון היה להרחיב את גודל המלון בצורה משמעותית, על חשבון מגרשי הטניס הסמוכים לבית המלון והמצויים בשטח ששייך לו.

תוכנית ההרחבה כללה בנייה מסיבית המגדילה את מצבת החדרים במלון מ-208 חדרים כיום ל-1,350 חדרים וכן בנייה של מרכז כנסים ומסעדות על שטח כולל של יותר מ-70 אלף מ"ר.

התוכנית, שכללה הקמה של בניין רב-קומות על קו הים, עוררה התנגדות מצד העירייה, לאור הטענה לפגיעה בחופי העיר הרצליה ובקו הים. למרות זאת, יצאה התוכנית לדרך - ולפני שנתיים, כאמור, קיבלה  היתר. גם תושבי הרצליה המתגוררים בסמוך הביעו התנגדות חריפה לתוכנית ואף עתרו לבית המשפט כנגד אישורה - אולם בקשתם נדחתה.

הבוקר, כאמור, המצב קיבל תפנית חדה, כששדה הכריז על הקפאת התוכנית נכון לשלב זה. "כרגע זה לא נמצא בשיא הקדימות שלנו לשנים הקרובות", אמר שדה. עם זאת, שדה אמר כי "זה בהחלט לא ירד מהפרק, וזה נמצא בהליכים ובוועדות השונות". 

ייתכן כי הסיבה לפסק-הזמן מתוכנית ההתרחבות נעוצה בפתיחה של כמה בתי מלון לאחרונה בהרצליה. בין היתר מדובר על מלונות שנפתחו באזור בשנים האחרונות, בהם ריץ', קרלטון והרודס, ומלונות שצפויים להיפתח - בהם מלון פאבליקה של ישרוטל. ייתכן כי רשת מלונות דן תרצה לבחון את עקומת הביקוש לנוכח ההיצע הגדל, ולבחון האם יש צורך בבנייה מסיבית כפי שתכננה.

את הדברים אמר שדה הבוקר במסיבת עיתונאים שכינסה הרשת במלון, במהלכה הציגה הנהלת הרשת תוצאות תוכנית שיפוץ ושדרוג שבוצעה בהשקעה כוללת של 40 מיליון שקל. התוכנית כללה את השטחים הציבוריים ו-117 מחדרי המלון שעברו שיפוץ מהיסוד והפכו את המלון הוותיק למעודכן בשפה העיצובית והטכנולוגית של החדרים, תוך דגש על הנוף המרהיב לחוף הים.

סמנכ"ל השיווק של הרשת, רפי בארי, ציין כי 80%-85% מאורחי המלון הם תיירים הבאים ארצה, אנשי עסקים ומשפחות בחודשי הקיץ, רובם מארה"ב ומבריטניה. התיירים משלמים מחיר הנע בין 400 דולר ל-850 דולר ללילה - ולכן, לדבריו, "השיפוץ מצדיק את רמת המחירים".

עוד הוא ציין כי "היות ואנחנו מתמחרים את המחירים שלנו בדולרים, רמת המחירים לא מביאה את התמורה לידי ביטוי לאור שער הדולר הנמוך. אנחנו לא מצליחים לעמוד בהוצאות השקליות ולהחזיר את עלויות השיפוץ לאור שחיקת המטבע".

באשר לתמחור היקר יחסית לישראלים, אמר בארי כי עיקר הקהל של מלון דן אכדיה הוא תיירים, מאחר ש"לישראלים יש אלטרנטיבה לצאת לחו"ל ובמחיר זול, גם כן הודות לשחיקת הדולר ושאר המטבעות".

חדר במלון דן אכדיה / צילום: יואב גורין
 חדר במלון דן אכדיה / צילום: יואב גורין