המכללה למינהל פרסמה מכרז להקמת מעונות סטודנטים

מעונות הסטודנטים יכללו 500 מיטות ויוקמו עד שנת 2020 בהשקעה של כ-100 מיליון שקל

מעונות המכללה למינהל ראשון לציון/ קרדיט להדמיות - אדריכלית אורית מילבאואר אייל
מעונות המכללה למינהל ראשון לציון/ קרדיט להדמיות - אדריכלית אורית מילבאואר אייל

המכללה למינהל פרסמה מכרז להקמת מעונות סטודנטים שיכלול 500 מיטות. מדובר בפרויקט שעתיד להיבנות עד שנת 2020 בהשקעה של כ-100 מיליון שקל.

המכרז האמור פורסם במודל (DBOT (Design Build Operate Transfer הפונה לחברות נדל"ן. חלק מתנאי המכרז קובע כי תקופת ההתקשרות עם היזם שיזכה במכרז הוא לתקופה של 25 שנה, ועל הזוכה יהיה גם לבנות וגם ל להפעיל את המעונות. תכנון ראשוני של מעונות הסטודנטים נעשה על ידי אדריכלית אורית מילבאואר אייל אולם המכרז כולל גם תכנון כך שהזוכה במכרז יוכל לעשות שימוש בתכנון הקיים או לצאת לתכנון חדש. מועד הגשת ההצעות למכרז הוא עד 25 לאוקטובר 2017 כאשר ההחלטה על הזוכה במכרז צפויה להתקבל בתחילת שנת 2018.

על פי התוכנית למתחם, מדובר במבנה בן 6 קומות, שיכלול כ-400 דירות סטודיו לדייר יחיד וכ-50 דירות שותפים. מיקום הקרקע במערב ראשון-לציון, בצמוד למכללה עצמה ולמתחם הקאנטרי בעיר. כל יחידה עתידה לכלול גם מטבחון וחדר אמבטיה ובנוסף, בשטח המתחם, תוקם קומת מסחר שתכלול בתי קפה, חנויות נוחות ומכבסה לשימוש הדיירים.

 תנאי המכרז גם הגדירו מחירי מקסימום לדירות: מחיר השכירות של דירות הסטודיו ליחיד לא יעלה על 2,000 שקל לחודש; מחיר השכירות של דירת שני החדרים לא יעלה על 1,650 שקל לחודש עבור כל חדר. על פי מנכ"ל המכללה למינהל, רפי גמיש, מחירי המקסימום נקבעו במטרה לספק לסטודנטים פתרון מגורים במחיר הוגן. עוד הוסיף גמיש כי בניגוד לפרויקטים דומים, במקרה של מעונות הסטודנטים שעתידים להיבנות במקרה הזה לא תהנה המכללה מאחוזים משכר הדירה. "מרבית הסטודנטים היום מתמודדים עם מציאות בה הם נדרשים לשלב לימודים אינטנסיביים לצד עבודה שתאפשר להם החזקה של דירה, רכב והוצאות נוספות. בניית המעונות תאפשר להם איכות חיים עם הקטנה משמעותית של ההוצאות, כך שיוכלו להתמקד בקידום מסלול הקריירה שלהם", כך גמיש.