צלצול יקר: מספר טלפון שבו כל הספרות זהות שווה 50 אלף ש'

קבלן תבע את גולן טלקום ואת פלאפון לאחר שהפקיעו ממנו מספר טלפון המוגדר "זהב" או "יהלום" ■ טוען: "גופים מסחריים מציעים לי על המספר הצעות שחצו מזמן את רף ה-150 אלף שקל"

מיכאל גולן / צילום: תמר מצפי
מיכאל גולן / צילום: תמר מצפי

כמה שווה מספר טלפון המוגדר כ"מספר זהב" או כ"מספר יהלום"? הסדר פשרה שהושג לאחרונה במסגרת תביעה נגד גולן טלקום, נגד פלאפון ונגד משווק החברה, חושף כי "מספר היהלום" 2222222-05X שווה רשמית לסכום של 50 אלף שקל. את הסכום הזה תקבל גולן טלקום, ובתמורה היא תעביר לתובע "מספר זהב" אחר. 

התביעה הוגשה בשנת 2014 נגד גולן טלקום על-ידי גיא עזרא, שטען כי גולן הפקיעה את מספר הטלפון שלו, 5555555-05X, שאותו רכש תמורת 14 אלף שקל ממשווק של פלאפון. בתביעה טען עזרא כי הוא גילה בדיעבד כי המספר היוקרתי הופקע ממנו ללא ידיעתו ועבר לבעל השליטה בגולן טלקום, מיכאל גולן.

עזרא, שיוצג בידי עו"ד יניב גבע, דרש בתביעה כי המספר יושב לחזקתו. גולן טלקום טענה להגנתה כי גולן רכש את המספר קודם לכן, וכי עזרא רכש את המספר לאחר ש"נגנב" ונויד לרשת פלאפון.

עזרא מחזיק בחברה הקבלנית "האחים עזרא", שברשותה עשרות מספרי "זהב" ו"יהלום" המשמשים בין היתר לצורכי פרסום ושיווק כמספר קליט. לדבריו, שווי "מספר יהלום" אף גבוה יותר, שכן מדובר בשוק חם במיוחד. "כל יום מצלצלים אליי גופים מסחריים שמציעים לרכוש את המספרים שלנו. אני מדבר איתך על עשרות הצעות ועל מחירים שחצו כבר מזמן את רף ה-150 אלף שקל למספר, ואנחנו לא מוכרים. עבור בעלי עסקים למספר כזה, למשל שבע פעמים 2 יש שווי מסחרי עצום, והמחירים של המספרים הללו רק הולכים ועולים".

כעת, כאמור, הסאגה עם המספר של עזרא הגיעה אל סיומה. את המספר המקורי, 5555555-05X, הוא לא יקבל בחזרה, ויסתפק ב"מספר יהלום" אחר, 2222222-05X, המוערך לפי הפשרה בסכום של 50 אלף שקל, אותו תקבל גולן טלקום ותעביר לתובע.

לפי ההסכם, פלאפון תשלם על המספר סכום של 30 אלף שקל, ו-20 אלף שקל ישלם סוכן המכירות שמכר לעזרא את המספר שבגינו התעוררה המחלוקת - מכאן שערך המספר ששולם לגולן טלקום ובסופו של דבר הועבר ללקוח הוא 50 אלף שקל. 

כעת, כאמור, הסאגה עם המספר של עזרא הגיעה אל סיומה. את המספר המקורי, 5555555-05X, הוא לא יקבל בחזרה, ויסתפק ב"מספר יהלום" אחר, 2222222-05X, המוערך לפי הפשרה בסכום של 50 אלף שקל, את הסכום הזה כאמור תקבל גולן טלקום, ובתמורה היא תעביר לתובע "מספר זהב" אחר.

"אני שמח שהמאבק המשפטי מול חברות הסלולר הסתיים עם ניצחון למרשי", אומר עו"ד יניב גבע, שמציין כי הנושא נידון ככל הנראה לראשונה בערכאות המשפטיות, ולפיכך הוא משקף מחיר רשמי ל"מספרי הזהב" שנסחרים באופן פרוץ בשוק, שתופס תאוצה רבה.

ואכן, "מספרי זהב" או "מספרי יהלום" - שבתחילה ניתנו למקורבים בלבד, והמלאי שלהם הולך ואוזל - הם מוצר חם ומבוקש על-ידי גורמים פרטיים ועל-ידי גופים מסחריים שמשתמשים במספרים הקליטים לצורכי פרסום.

בענף הסלולר גילו את חשיבות המספרים הללו ושמרו את המספרים הנחשקים דוגמת אלה שסביבם נסובה התביעה. לשורת בכירים במשק יש מספרים "מקומבנים", ולמעשה זו מילת המפתח - קומבינה של סדרת מספרים בצירופים קליטים - החל מחשבון הבנק, עבור בלוחית הרישוי ועד לסלולרי.

משרד התקשורת מדגיש כי הוא אינו מתערב בסוגיית מכירת "מספרי זהב", ומכאן שהשוק פרוץ ואינו רשמי, ונתון גם לקשרים שיכול הלקוח להפעיל בחברת הסלולר. "אנחנו לא מתערבים בעניין חלוקת מספרים יפים", מבהירים במשרד התקשורת, "עם זאת, אסרנו על חברות הסלולר למנוע מעבר, כלומר ניוד 'מספרי זהב' בטענות שונות. אסור לחברה סלולרית למנוע ניוד של 'מספר זהב' או להתנות את הניוד בתשלום".

כל הקליט זהב הוא
 כל הקליט זהב הוא