פרימיום אמיתי: וולבו משיקה מותג רכב סופר-יוקרתי חדש

וולבו הכריזה על הקמת מותג חדש ועצמאי בשם "פולסטאר", שיהיה אחראי על פיתוח וייצור מכוניות יוקרתיות-ספורטיביות בדגש על הנעה חשמלית ■ המהלך מגיע כתשובה למותגים החשמליים החדשים של BMW ומרצדס ולהצלחה הגוברת של טסלה

את המילה "פולסטאר" מכירים חובבי וולבו בעיקר בתור רמת אבזור ייחודית, שהוצעה בעבר ומוצעת בהווה בדגמים סדרתיים של וולבו. מדובר בטיפול קוסמטי והנדסי נוסח חבילות "AMG" של מרצדס, שכולל תוספות קוסמטיות כמו צביעה וגלגלים מיוחדים, גרסאות חזקות במיוחד של המנועים התקניים, הנעה כפולה ולעתים גם הנמכה והקשחה של המתלים. כיום, למשל, מוצעת בישראל ה-S60 עם החבילה הקרבית הזו.

אולם החל מהשבוע לא מדובר רק בחבילת שדרוג אלא במותג חדש ועצמאי, שיפוצל ממותג האם וולבו-מכוניות. המטרה של וולבו, עליה הודיעה השבוע, היא להפוך את המותג למתחרה ישיר בטסלה: חברה שתהיה אחראית על פיתוח וייצור מכוניות יוקרתיות-ספורטיביות עם הנעה חשמלית נטו, או לפחות עם הנעה היברידית נטענת.

בשלב הראשון מדובר ככל הנראה בגרסאות קופה של דגמים קיימים, כגון גרסת קופה עתידית של ה-S60 וה-S90, שיתחרו בדגמים מקבילים מבית מרצדס ושות'. אולם בתכנון נמצאות כנראה גם גרסאות ביצועים של רכבי פנאי.

במקביל להשקעה במוצרים מתכוונת החברה להעניק למותג החדש אישיות מובחנת באמצעות קמפיין פרסום ומיתוג גלובלי ושיווק בשיטות מכירה ייחודיות ומבוססות רשת.

בהערת אגב נציין כי חברת גילי הסינית, בעלת הבית של וולבו, מעוניינת להרחיב בדחיפות את ליין הדגמים בעלי הנעה אלטרנטיבית, שכיום זוכים לביקוש רב בסין. בישראל ספק אם נראה את פירות המיתוג החדש לפני 2018.