שר התקשורת קרא יערוך שימוע חוזר לגולן על הקנס שספגה

מדובר בקנס בסך 30 מיליון שקל שהוטל על גולן טלקום בגין פירוק הרשת שלה ללא אישור ■ למרות שהחברה כבר הציגה את עמדתה מול השר הקודם צחי הנגבי, השר איוב קרא החליט לערוך לה שימוע חוזר לפני שיקבל החלטה בנושא

שר התקשורת איוב קרא החליט לערוך שימוע חוזר לחברת גולן טלקום תחת הבעלים החדשים, בנושא הקנס בסך 30 מיליון שקל שהוטל עליה בגין פירוק הרשת שלה ללא אישור.

השר הקודם שהיה ממונה על משרד התקשורת, צחי הנגבי, היה זה שערך לגולן את השימוע, אך הוא לא הספיק לקבל החלטה בעניין, והכדור גולגל לשר איוב קרא, שכאמור החליט לבחון מחדש את העניין, ולכן גולן תשמיע את עמדתה בנושא שוב. 

גולן טלקום, שעברה בעלים וכיום נמצאת בבעלות אלקטרה צריכה, טענה בשימוע אצל הנגבי כי היא לא יוצאת נגד עצם הקנס אלא משיגה על גובהו בלבד. לטענתה, משרד התקשורת החמיר איתה מאד והטיל עליה קנס חריג בכל קנה-מידה. גולן טוענת עוד כי האופן שבו חושב הקנס לקוי, והוא מופרז ביחס לחומרת העבירה ולעובדה שהחברה תחת בעלות חדשה, והיא עומדת בהוראות רישיונה ללא דופי. 

נושא נוסף שממתין להחלטה הוא החזר של תשלומים שגולן טלקום אמורה לקבל במסגרת ההקלות שהיא זכאית להן על אגרות תדרים, וזאת במסגרת כניסתה לשוק הסלולר. החזר האגרות עומד על 45 מיליון שקל, אלא שכאן קמה התנגדות להחזר מצד חלק מחברות הסלולר, שטוענות כי גולן לא יכולה לקבל החזרים, כאשר המשרד קובע בבירור כי היא הפרה את הרישיון שלה, ואף הושת עליה קנס כבד בשל פירוק הרשת ללא אישור. חלק מהחברות טוענות כי מדובר בלעג לרש שגולן תקבל החזר על אגרות תדרים במסגרת רישיון שאותו הפרה.

גם התנועה לאיכות השלטון מנהלת מאבק בנושא זה, והיא אף הבהירה למשרד התקשורת כי היא שוקלת לנקוט צעדים משפטיים אם יוחלט להחזיר לגולן את ההחזר בגין האגרות. 

ממשרד התקשורת נמסר: "לאור העובדה שהשר התחלף, ועומדת בפני גולן טלקום הזכות להשמיע את טענתה בפניו, גולן תציג את עמדתה בעניין החילוט בלבד".