ירידות בסיום המסחר בבורסה; מזור רובוטיקה עלתה בכ-9%

ביקושים של כ-4.3 מיליארד שקל בהנפקת "תמר" ■ מגמה שלילית בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ מזור רובוטיקה צופה הכנסות שיא ברבעון השני השנה

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הבורסה בת"א נסגרה היום (ה') בירידות שערים, על רקע מגמה שלילית בבורסות אירופה וירידות בוול סטריט.

 

בורסות אסיה ירדו היום עד 0.5% ובורסות אירופה נסחרות בירידות של כ-0.2%. המשקיעים נוקטים במדיניות "נחכה ונראה" לקראת כמה אירועים חשובים בימים הקרובים ואי ודאות מסוימת בשווקים. בסוף השבוע יתפרסם בארה"ב דוח התעסוקה החודשי ליוני, ומנהיגי ה-G20 ייפגשו בגרמניה. כמו כן, המשקיעים עדיין מנתחים את ההשפעה של ההתגרות האחרונה של צפון קוריאה - טיל בליסטי שירתה לעבר ימה של יפן.

המסחר בוול סטריט מתנהל היום בירידות של עד 0.2% לאחר שאמש סיימו בעליות מתונות של עד 0.7%. מחירי הנפט ריכזו עניין רב ורשמו צניחה של יותר מ-4% על רקע סירובה של רוסיה להתחייב לקיצוץ נוסף בתפוקת הנפט וכן בעקבות העלייה בייצוא הנפט מהמדינות החברות בקרטל אופ"ק במהלך חודש יוני.

בבורסה המקומית הנפקת "תמר" מרכזת עניין רב. הנפקת הענק יצאה אתמול לדרך עם תחילת הליך גיוס של תמר פטרוליום - סכום-עתק של כ-2.5 מיליארד שקל באמצעות הנפקת אג"ח. ביקושים גבוהים של כ-4.3 מיליארד שקל נרשמו. בהמשך תצא החברה להנפקת מניות, שתשלים את רכישת 9.25% מהמאגר. השווי של המאגר נאמד בכ-12 מיליארד דולר. נציין את דלק קידוחים , וישראמקו   .

מזור רובוטיקה הודיעה היום כי היא צופה הכנסות שיא לרבעון שני בסך של כ-15.4 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות של 8.3 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. במהלך הרבעון השני קיבלה החברה 19 הזמנות. 16 מההזמנות הן למערכות Mazor X בארה"ב, מתוכן 7 הזמנות הן בקשות שידרוג למערכת ה-Mazor X מלקוחות שרכשו בעבר את מערכת ה-Renaissance. בנוסף, קיבלה החברה שלוש הזמנות למערכת ה- Renaissance, שתיים מהן בשוק הבינלאומי ואחת בשוק האמריקאי.

מוטי בן משה ולב לבייב החליטו שלא להמשיך בתחרות על רכישת אפריקה ישראל . החלטת השניים הגיעה לאחר שמחזיקי אגרות חוב של החברה הביעו מורת רוח לגבי שיתוף הפעולה של בן משה עם בעל השליטה הנוכחי לבייב, ושבעקבותיה הבהיר להם בן משה כי לא יבקש מלבייב לפרק את השותפות ביניהם. כעת נותרו האחים סיידוף מתמודדים יחידים במכרז לרכישת החברה.

מניית אינסוליין הוסיפה לרכז עניין: החברה בוחנת אפשרות לקבל מענק של 450 אלף שקל מבעל השליטה החדש, כפיר זילברמן, המחזיק בכ-10.6% מהחברה. זילברמן מוכר בשוק ההון כמי שעוסק בהכנסת פעילות חדשה לחברות שלד וחברות דלות פעילות. בשנה האחרונה ועד הודעתו של זילברמן איבדה המניה כ-99% מערכה.