סוכן ביטוח החשוד ב"ניפוח" הוצאות: "התמכרתי לקניות בגדים"

רונן משיח חשוד ב"ניפוח" הוצאות בסך מיליון שקל בשנה במשך כ-6 שנים, בין השאר בגין משכורות פיקטיביות ■ בנוסף הוא נחשד משיח באי-דיווח על הכנסה מפיצויים שקיבל

בניין רשות המיסים בירושלים /  צילום: איל ישראל
בניין רשות המיסים בירושלים / צילום: איל ישראל

סוכן ביטוח מתל-אביב "ניפח" לכאורה הוצאות בסך מיליון שקל בשנה במשך כ-6 שנים וכן דיווח על תשלומי משכורות לעובדים שמעולם לא העסיק - כך עלה במסגרת חקירה שמנהלת רשות המסים כנגד סוכן הביטוח רונן משיח, החשוד בניפוח הוצאות-שווא, בין השאר בגין משכורות פיקטיביות. עוד נחשד משיח באי-דיווח על הכנסה מפיצויים שקיבל. לפי החשד, היקפו של הדיווח הכוזב עומד על 5.5 מיליון שקל.

החשד התעורר ברשות המסים בעקבות אי-התאמות ונורות אדומות לכאורה שהתגלו במסגרת ביקורת שערך פקיד השומה בעסקו של משיח. בשבוע שעבר (ד') בוצעו חיפושים בבית ובעסקו, והוא הובא לחקירה במשרדי החקירות של מס הכנסה.

מהבקשה לשחרורו של משיח ממעצר בתנאים מגבילים, שהוגשה על-ידי חקירות מס הכנסה ירושלים והדרום לבית המשפט, עולה כי משיח פתח את סוכנות הביטוח שלו באשדוד בשנת 1995, ובביקורת שנערכה על-ידי פקיד שומה אשקלון עלה חשד לפיו בין השנים 2015-2009 הוא דרש הוצאות פיקטיביות בסך של כמיליון שקל בשנה.

עוד מפורט בבקשה כי משיח דיווח לרשות המסים על עובדים שלא עבדו אצלו, וכשהתבקש להציג בפני פקיד השומה את צילומי הצ'קים של המשכורות ששילם לעובדיו, התברר כי זייף צ'קים. זאת, לאחר שהרשות השוותה בין הצ'קים שהתקבלו ממשיח לצ'קים שהתקבלו מהבנק - ואלה לא היו זהים.

בחקירתו הודה משיח כי דרש הוצאות שכר פיקטיביות בסך של 25-30 אלף שקל לחודש בגין משכורות שלא שילם - ובסך-הכול כ-300 אלף שקל בשנה.

לשאלת החוקר מדוע ניפח הוצאות השיב משיח: "בגלל ההתמכרות שלי לקניות של בגדים ונעליים נקלעתי לקשיים כלכליים".

עוד עלה מהחקירה כי משיח קיבל בשנת 2013 פיצויים בסך 1.5 מיליון שקל ולא דיווח על הכנסה זו לרשות המסים. לטענתו בחקירה, הוא לא ידע כלל שעל כספים אלה יש חובת דיווח לרשות המסים.

לבקשת רשות המסים, משיח שוחרר שוחרר בתנאים מגבילים על-ידי השופט דב פולוק מבית משפט השלום בירושלים, ובהם התחייבות עצמית בסך 200 אלף שקל, הפקדת 20 אלף שקל ועיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום ועוד.