מחירי המלונות צפויים לעלות? היטל שמירה על עסקים באילת

עיריית אילת הודיעה: היטל שמירה שנתי בסך 1.61 למ"ר יוטל על בתי העסק בעיר - לרבות בתי המלון ■ ההיטל נועד לממן תוספת של סיירים, ניידות ומצלמות אבטחה למערך האבטחה בעיר ■ התאחדות המלונות: "מס נוסף לכל דבר ועניין"

 למחירי המלון היקרים ממילא באילת תהיה בקרוב סיבה להתייקר שוב: עיריית אילת תטיל היטל שמירה על העסקים בעיר, לרבות בתי המלון, העומד על 1.61 שקל למ"ר לשנה (בעבור שטח בנוי).

בעירייה מנמקים כי "חוק העזר לאילת (שמירה, אבטחה וסדר ציבורי), אשר אושר בשנה שעברה במועצת העיר, אושר לאחרונה גם על-ידי משרד הפנים ומשרד המשפטים ופורסם ברשומות. בכך תצטרף העיר אילת לעשרות רשויות המיישמות חוק עזר עירוני דומה, שמטרתו לתגבר את כוחות השמירה והאבטחה בעיר לטובת הגברת תחושת הביטחון של תושבי העיר ואורחיה".

עוד מציינים בעיריית אילת כי "בעיר תיירות המארחת כ-3 מיליון נופשים בשנה, מקבל הדבר משנה תוקף. במסגרת זו ישולש כוח השיטור העירוני ומשטרת תיירות (פקחים ושוטרים), עם תוספת של 23 סיירים נוספים, אשר יתנו מענה 24/7 ויבטיחו את ביטחונם של תושבי העיר אילת ואורחיה ביום ובלילה. עוד יתוגברו ניידות הסיור, יתוגבר מרכז השליטה והבקרה המקושר למערך המצלמות המונה למעלה מ-300 מצלמות ברחבי העיר, כולל באזור התיירות, והעיר תחולק ל-4 אזורים בהם יפעלו הסיירים ב-3 משמרות 24/7. במסגרת החוק וכפי שנעשה בערים האחרות, ימומן השירות באמצעות היטל שמירה, ששיעורו באילת יעמוד על 1.61 שקלים למ"ר לשנה בעבור שטח בנוי בלבד".

בהתאחדות המלונות סבורים כי ההיטל, המתווסף לתשלומי הארנונה, יפגע בבתי המלון בעיר. בפנייה ששיגר רו"ח אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות, לשר התיירות, יריב לוין, הוא קורא להקפאת המס "המיותר" כהגדרתו ומציין כי "היטל שמירה הוא מס נוסף לכל דבר ועניין, אשר יקשה על המלונות באילת להתחרות עם יתר מלונות הנופש המתחרים בנו באגן הים התיכון ויתרום את חלקו ליוקר המחיה ויוקר עשיית עסקים באילת ללא כל הצדקה. אנו מבקשים שלא לקדם את המהלך, אשר יפגע בעסקים ובתושבי העיר המתמודדים עם מציאות כלכלית לא פשוטה".

באשר להגברת האכיפה בעיר ציין חייק כי "בעיר אילת קיימת משטרה חזקה ואפקטיבית אשר יודעת לאכוף את החוק והסדר באופן אפקטיבי. משכך, אין סיבה להקים בעיר גוף חמוש נוסף שמטרותיו, תפקידיו וסמכויותיו לוטות בערפל, ועלות הפעלתו גבוהה ביותר".

בדומה לשאר ההיטלים והרגולציה המקומית על בתי המלון, בסופו של דבר מי שישלם את התוספות הללו הוא הצרכן. מחיר בית המלון אמור לגלם את כל ההוצאות לצד שורת הרווח. כשאלה גדלות - הצרכן הוא שמשלם יותר.