המדינה לביה"ד לעבודה: לא נעצור את הרפורמה בענף החשמל

המדינה טענה היום בבית הדין כי אין צורך ששרי האנרגיה והאוצר ייפגשו עם ועד עובדי חברת החשמל, וכי על העובדים לחזור לעבודה מלאה

רוטנברג  / צלם: יוסי וייס, חברת החשמל
רוטנברג / צלם: יוסי וייס, חברת החשמל

בדיון שנערך היום (ב') בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, הודיעו משרדי האוצר והאנרגיה, באמצעות פרקליטות המדינה, כי אין בכוונת המדינה להקפיא את צעדיה במשק החשמל, צעדים שהיו הגורם בעיצומי עובדי חברת החשמל. בדיון טענה הפרקליטות כי המדינה סבורה כי על העובדים להפסיק לאלתר את העיצומים, ללא התניות או הפסקת הצעדים השוטפים מצד המדינה.

משרדי האוצר והאנרגיה הודיעו עוד כי אין צורך בפגישה של השרים עם ועד עובדי חברת החשמל, שכן "בשלב זה אין שום סוגיה שעומדת על הפרק אשר דורשת את מעורבות השרים".

בשבועות האחרונים עובדי חברת החשמל נוקטים עיצומים, שלטענת חברת החשמל גורמים לה נזקים כספיים, כמו גם ליצרני החשמל הפרטיים ולספקים נוספים.

בשנה האחרונה התקיימו דיונים רבים בין מנכ"ל האוצר, מנכ"ל משרד האנרגיה, יו"ר ההסתדרות ויו"ר ועד העובדים בחברה. דיונים אלה התקיימו לאור ניסיון המדינה להוביל לרפורמה כוללת במשק החשמל ובחברת החשמל, במסגרתה יימכרו תחנות כוח של חברת החשמל. במהלך הדיונים התקיים משא-ומתן שוטף על השלכות הרפורמה המוצעת על העובדים.

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "הנהלת חברת החשמל נמצאת במצב בלתי אפשרי, שבו מחד אין לנו כלים משפטיים שמאפשרים החזרת העובדים לעבודה, ומצד שני אין ביכולתנו להביא לניהול משא-ומתן בין הצדדים שיפתור את הבעיה. מאחר שהאחריות היא על הנהלת החברה, אולם הסמכות אינה בידינו, נראה כי אנו נמצאים במבוי סתום ובין הפטיש לסדן. אנחנו מתריעים - שוב - כי המצב בעייתי ולא יכול להימשך, ויש להביא לפתרון מיידי".