הצוללות: הוארך מעצר 3 חשודים - ובהם עו"ד המקורב לנתניהו

(עדכון) - עורך הדין הוא הראשון שנשלח למעצר בפרשה ■ מיקי גנור ואבריאל בר-יוסף נעצרו ■ לפי הערכות של גורמים במערכת אכיפת החוק, אלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום יזומן לחקירה או למתן עדות

נתניהו בביקור בצוללת / צילום: קובי גדעון - לע"מ
נתניהו בביקור בצוללת / צילום: קובי גדעון - לע"מ

שלושה מתוך ששת החשודים שנעצרו הבוקר בפרשת הצוללות, הובאו הערב (ב') לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון-לציון. השלושה הם תא"ל במיל' אבריאל בר-יוסף ושני חשודים נוספים, עורך דין מוכן ואיש עסקים, ששמם טרם הותר לפרסום.

בר-יוסף התמודד בשנה שעברה על תפקיד היועץ לביטחון לאומי בלשכת ראש הממשלה, אולם ויתר על התפקיד כשהתברר כי מתנהלת נגדו חקירה. בר-יוסף, שהיה המשנה לראש המועצה לביטחון לאומי (מל"ל), התמודד על תפקיד יועצו הבכיר ביותר של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתחום המדיני-בטחוני.

החשודים עוכבו היום לחקירה בחשד לביצוע עבירות שוחד וקבלת דבר במירמה, עבירות מס על-פי פקודת מס הכנסה וחוקי מע"מ וכן הלבנת הון,במסגרת הפרשה. עורך דין המקורב לנתניהו נחקר מוקדם יותר ושוחרר לאחר שעות אחדות.

גורם במערכת אכיפת החוק העריך כי בין השמות שיזומנו למתן עדות או לחקירה באזהרה בפרשת הצוללות נמצא מפקד חיל הים לשעבר, האלוף במיל' אליעזר מרום (צ'ייני). לפי הגורם, שמו של מרום עלה כמי שהשפיע על העדפת החברה הגרמנית טיסנקרופ על פני הקוריאנית בעסקת הרכש. לפי שעה מרום לא קיבל זימון לחקירה, ולא ברור אם הוא ייחקר באזהרה או יידרש למסור עדות. כמו כן, צפויים נחקרים נוספים בפרשה.

לפי הערכות, המשטרה מנסה לגייס לפחות עד מדינה אחד מבין החשודים, כשבר-יוסף על הכוונת. חוליה חלשה שנייה בעיני החוקרים היא מזכירתו של הבכיר הקשור לחברה הגרמנית, אליה הגיע מידע רב. החוקרים ינסו לדלות ממנה מידע על כוונות המנהל שלה ולהציג לחוקרים כיצד עבדה שיטת השוחד לכאורה, מהו מסלול העברות הכספים, והאם היו פגישות בין הדמויות המעורבות בתהליך.

לפני 5 חודשים הפכה הבדיקה בעניין רכש כלי השיט מגרמניה, המכונה "פרשה 3000", לחקירה פלילית. במסגרת החקירה נבדקים ההליכים לרכישת 3 צוללות -4 ספינות מהתאגיד הגרמני טיסנקרופ, שנציגו בישראל, מיקי גנור, יוצג בידי עו"ד דוד שמרון, עורך דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. עם זאת, נתניהו אינו בין החשודים בפרשה, שנחשפה על-ידי רביב דרוקר בחדשות 10.