בנקל: יתרת החוב של פישמן אחרי מימושים - 2.8 מיליארד ש'

בתוך כך, הנאמן בפשיטת הרגל החל למנות דירקטורים בחברות בקבוצת פישמן ■ החוב האבוד של פישמן לבנק הפועלים לאחר המימושים - 1.5 מיליארד שקל

אליעזר פישמן ועורך דין יוסי בנקל/ צילומים: שלומי יוסף
אליעזר פישמן ועורך דין יוסי בנקל/ צילומים: שלומי יוסף

עו"ד יוסי בנקל, הנאמן בפשיטת הרגל של איש העסקים אליעזר פישמן, הגיש היום לבית המשפט המחוזי בתל-אביב דוח ראשון מטעמו. 

לדוח מצורפת טבלה בה נעשתה התאמה של סכומי החוב האישי של פישמן בעקבות המימושים של הבנקים. לפי אותה טבלה, יתרת החוב הנטען כבר אינה 4 מיליארד שקל - אלא עומדת לאחר הסכומים שצפויים להיפרע על קרוב ל-2.8 מיליארד שקל. 

משמעות הדבר היא שבנקל טוען כי פישמן מסוגל לפרוע כ-1.18 מיליארד שקל מתוך סך החוב, מה שמותיר כ-2.8 מיליארד שקל כחוב שפישמן ככל הנראה לא יוכל לפרוע. 

בנוסף כולל הדוח פרק שבו הנאמן מפרט את כל הפעילות המשפטית שנעשתה עד כה ושהיטיבה עם הנושים במאות מיליוני שקלים במימושים עד כה.

על-מנת לפרוע את יתרת החוב - כאמור כ-2.8 מיליארד שקל - ינהל עו"ד בנקל קרב משפטי חוצה יבשות עם פישמן ובני משפחתו, כשהטענה המשפטית המאתגרת היא שפישמן כבר נערך במשק 16 השנים האחרונות לתרחיש של פשיטת רגל עזו.

לצורך כך מבקש בנקל לאפשר לו להתקשר עם בעלי מקצוע בתחומים המפורטים להלן ולהורות כי שכרם והוצאותיהם יהוו חלק מהוצאות פשיטת הרגל מקופת הנאמן: משרד רואי חשבון לשם ליווי הפעילות השוטפת בתיק פשיטת רגל; משרד רואי חשבון/כלכלנים המתמחים בביקורת חקירתית לצורך מיצוי הבדיקות בקשר עם החייב ועסקיו; חוקרים פרטיים בארץ ובחו"ל, לשם איתור נכסים המוחזקים במישרין או בעקיפין על-ידי החייב; מעריכי שווי ושמאים באשר לזכויות ונכסים של החייב או כאלו הזכאי להם; עורכי דין בחו"ל, כדי לממש את זכויות החייב בחברות ונכסים בחו"ל (בין היתר, בגרמניה, הולנד, קפריסין, פורטוגל וברזיל).

 

בתוך כך, עו"ד בנקל הודיע כי הוא מתחיל למנות דירקטורים - בשלב הראשון בחברות הפעילות בקבוצת פישמן ובשלב השני בכל יתר החברות. המשמעות היא שכל החברות הפעילות תהיינה תחת פיקוח הדוק יותר, והנאמן יוכל לזרז את פעילות גביית החובות.

נזכיר כי על-פי הצו הזמני שנתן השופט איתן אורנשטיין בשבוע שעבר, בכל מקרה שבו ינסה דירקטוריון החברה להעביר החלטה בניגוד לדעת הנאמן והדירקטור מטעמו, תהיה לנאמן אפשרות לפנות לבית המשפט, ולהפך - גם אם הדירקטוריון יסרב להצעה של הנאמן והדירקטור מטעמו, הוא יכול לפנות לבית המשפט. 

מטעמו של אליעזר פישמן מסר עו"ד שלום גולדבלט: "כל התשלומים עד לחודש יוני שולמו במלואם. לגבי המשך התשלומים לאחר מועד פשיטת הרגל וביצוע התחשבנות החייב עומד בקשר רציף עם הנאמן לגבי המשך התשלומים כסדרם".

פישמן
 פישמן