עתירה מינהלית: החלטת עיריית נס-ציונה תסכל פרויקטי תמ"א 38

העותרים טוענים כי החלטה שהתקבלה בחודש מארס האחרון תחסל את האפשרות ליזום ולבצע פרויקטים של תמ"א 38 בנס-ציונה ■ הסיבה: העירייה דורשת חניות בפרויקטים אלה גם לדירות החדשות וגם לדירות הקיימות ואינה מאפשרת התקנת מכפילי חניה

משה לרר 40, נס ציונה / צילום: תמר מצפי
משה לרר 40, נס ציונה / צילום: תמר מצפי

יזמי תמ"א 38 בעיר נס-ציונה הגישו עתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי בלוד נגד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר, בטענה כי החלטה שהתקבלה בוועדה בחודש מארס האחרון תחסל את האפשרות ליזום ולבצע פרויקטים של תמ"א 38 בעיר. הסיבה: העירייה דורשת חניות בפרויקטים אלה גם לדירות החדשות וגם לדירות הקיימות ואינה מאפשרת התקנת מכפילי חניה. העותרים מבקשים מבית המשפט להורות על ביטול דרישת העירייה.

נציין כי תמ"א 38 אינה מחייבת התקנת חניות לכלל הדירות, אלא רק לדירות החדשות. עם זאת, הוועדות המקומיות הן אלה שמוסמכות להחליט האם תוכנית תאושר או לא, והאם ניתן לאפשר בניית פרויקט ללא חניה לדירות הישנות. נזכיר כי לא פעם מאשרות ועדות מקומיות פרויקטים גם ללא חניה לכלל הדירות, בגלל הטענה שחשוב יותר לחזק את הבניין הישן.

את העתירה הגיש משרד עורכי הדין יוזוק מלכין בשם חברת א.א רוטשטיין, המקדמת מספר פרויקטים של תמ"א 38 בעיר. בעתירה נטען כי "מעבר למשמעות המשפטית הפסולה בהחלטה זו... הרי שהמשמעות המעשית היא שברוב המקרים כלל לא ניתן לייצר חניות חדשות נוספות בכמות שתכלול הן את הדירות הקיימות והן החדשות. המשיבה גם קבעה כי הקבלן לא יכול להעניק מענה לדרישת המשיבה על-ידי בניית מתקני חניה מסוג 'מכפילי חניה', כפי שנוהגים בפרויקטים מסוג זה בישראל. לא ניתן שלא לקבל את הרושם שמי שהוציא את ההחלטה, גמלה בלבו החלטה לאיין לחלוטין אפשרות לבצע פרויקטי תמ"א 38 בנס-ציונה".

מעיריית נס-ציונה נמסר בתגובה: "העירייה מברכת על פרויקטים של תמ"א 38 ומסייעת לקידומם. ישנם פרויקטים רבים שנמצאים לקראת אכלוס, בביצוע ובשלבי תכנון שונים. העירייה נפגשת עם היזמים ומוצאת פתרונות לפרויקטים, לרבות פתרונות לנושא החניה. יחד עם זאת, העירייה תציג את עמדתה בבית המשפט".