עליות בסיום המסחר בבורסה; מניות קב' בזק נפלו

מגמה חיובית בבורסות אירופה ופתיחה חיובית בוול סטריט ■ חקירת רשות ניירות ערך בבזק התרחבה: מנכ"ל משרד התקשורת נחקר במשרדי רשות ני"ע ■ בנק לאומי יוצא בתכנית פרישה מרצון נוספת ל-500-600 עובדים

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

הבורסה בת"א נסגרה היום (ד') בעליות שערים, על רקע מגמה חיובית בבורסות אירופה ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט. מניות קבוצות בזק נפלו לאחר התפתחות בחקירת רשות ניירות ערך. 

 

בוול סטריט אמש המדדים סגרו בין עלייה של 0.3% לירידה של 0.15% ברקע פתיחת עונת הדוחות לרבעון השני של 2017. החוזים על המדדים עולים כעת עד 0.3%. מחירי הנפט עולים היום במסחר וחבית נסחרת סביב 45.8 דולר. בשוק ממשיכים להתחבט בשאלה האם פניו של הפדרל ריזרב להעלאת ריבית נוספת, שלישית במספר, עוד השנה.

בבורסה המקומית עדיין ברקע החלטת הריבית לחודש יולי שנותרה ללא שינוי ברמה של 0.1%. מנימוקי ההחלטה עולה כי האינפלציה קרובה למרכז יעד יציבות המחירים, הכלכלה הישראלית ממשיכה לצמוח בקצב משביע רצון ונראה כי ברבעון השני הצמיחה של הכלכלה נותרה גבוהה. בהקשר זה בנק ישראל העלה את תחזית הצמיחה לשנת 2017 לרמה של 3.4% לעומת התחזית הקודמת שצפתה צמיחה של 2.8%.

מניית בזק  החלה להיסחר באיחור עקב טעות טכנית שפתחה הפסקת מסחר. מניות הקבוצה, כולל אינטרנט זהב  ובי קומיונקיישנס  - ממשיכות לרכז עניין שלילי לאחר שרשות ניירות ערך הודיעה כי מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר נחקר הבוקר במשרדיה. חלל תקשורת  המשיכה אף היא לרכז עניין. לאחרונה השלימה החברה הנפקת אג"ח ללא בטוחות. (לסיפור המלא)

בנק לאומי  יוצא בתכנית פרישה מרצון נוספת. במסגרת התכנית תוצע פרישה מרצון ל-500-600 עובדים, כאשר המהלך יבוצע עד לסוף שנת 2017. עלות התכנית הצפויה הינה 500-600 מיליון שקל. על פי הודעת הבנק, עלות זו תיפרס, לצרכי הלימות הון, על פני חמש שנים.

חברת אבוג'ן  זינקה אתמול לאחר שדיווחה על הצלחה בניסוי שערכה בצמחי מודל לגנים שגילתה, אשר משפרים את עמידותו של תירס בפני מחלת פוזריום. ההצלחה בניסוי מקדמת את ההסכם עם מונסנטו שנחתם ב-2013, שמבוסס על אבני דרך. 

בית ההשקעות מיטב דש ישקיע 25 מיליון שקל בחברת ההחזקות בביומד כלל ביוטכנולוגיה   (כת"ב). זהו הגוף המוסדי הישראלי השני שמשקיע בכת"ב בטווח של ארבעה חודשים, אחרי שבאפריל הושקעו בה 20 מיליון שקל על ידי ילין לפידות.