חזית חדשה עם נתניהו: כחלון שוקל לדחות את פיצול ערוץ 2?

לפי דיווח בגל"צ, שר האוצר בוחן קידום חוק שידחה את פיצול ערוץ 2 ב-3 שנים - זאת בניגוד לעמדת רה"מ ■ כחלון מכחיש כי בכוונתו לחוקק חוק כזה, אך לא מכחיש כי פנה בנושא ליו"ר הקואליציה ביטן ולמשרד התקשורת

משה כחלון / צילום: יוסי אלוני
משה כחלון / צילום: יוסי אלוני

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר בעבר כמה פעמים כי המהלך לפיצול ערוץ 2 והגברת התחרות בתקשורת הוא נושא שחשוב לו מאוד, אבל בימים האחרונים בוחנים בסביבתו של שר האוצר משה כחלון את האפשרות ללכת כביכול נגד ראש הממשלה ולהעביר חוק שידחה את פיצול הערוץ, לערוצים של קשת ושל רשת, ב-3 שנים. בעצם לקבור אותו לפחות זמנית.

בשבוע האחרון גיששו בנושא מקורבי כחלון אצל שני גורמים משמעותיים - יושב-ראש הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, איתו הם ניסו לבדוק האם הוא ירצה עקרונית ללכת למהלך שיוביל לדחיית הפיצול. בנוסף לביטן, מקורבי כחלון העלו את הנושא גם בפני גורמים ממשרד התקשורת - הגוף האחראי ומי שיכול לקבוע את המדיניות בעניין - ושאלו לדעתם.

כרגע הדברים נמצאים בבחינה, ולכן גם הפניות שנעשו היו מאוד מרומזות. עדיין לא התקבלה החלטה האם ללכת על המהלך או לא. בסוף זה תלוי בעיקר ברצון של כל אחד מהגורמים - אם כי גם במקרה הזה ישנה בעיה: נתניהו מנוע בכלל מלדבר על הנושא הזה כחלק מהמגבלות החלות עליו בתחום התקשורת, מה שאומר שהוא יתקשה להיאבק על החוק נגד כחלון, כמו בסוגיית תאגיד השידור.

החלטה כנראה תצטרך להתקבל עוד השבוע, כיוון שבסוף החודש הכנסת יוצאת לפגרה וחוזרת שבוע אחד בלבד לפני חודש נובמבר - מועד הפיצול. גורמים המעורים בתהליך אומרים כי העברת החוק עוד במושב הזה היא אפשרית אבל מורכבת.

השר כחלון מכחיש כי בכוונתו לחוקק את החוק, אבל לא מכחיש שהפניות לביטן ולמשרד התקשורת התבצעו. "הדברים אינם נכונים, אין ולא הייתה לנו כוונה לקדם חקיקה בנושא", כך תגובתו.

בתגובה לבקשת עמדתו העקרונית של כחלון בעניין הפיצול, נאמר כי היא עדיין בגיבוש.