המועצה לצרכנות: מצגי-שווא באינטרנט של מחירי טיסות

מזהירה את הצרכנים שמתפתים לרכוש טיסות וחופשות מאתרים לא הוגנים באינטרנט וקוראת לרגולטור להתערב ולהסדיר את הנושא

המועצה לצרכנות מזהירה את הצרכנים שמתפתים לרכוש טיסות וחופשות מאתרים לא הוגנים באינטרנט וקוראת לרגולטור להתערב ולהסדיר את הנושא.

הדברים באים על רקע תלונות רבות שהתקבלו במועצה לצרכנות, מהן, כך אומרים במועצה, עולה תופעה מדאיגה שבה חברות התעופה/אתרי תיירות מפרסמים מחירים של כרטיסי טיסה שלמעשה אינם רלוונטיים ואינם אמיתיים, ואז, כאשר הצרכן מבקש לבצע את ההזמנה, או לאחר ביצוע ההזמנה, הוא מגלה כי אין כרטיסי טיסה במחיר שפורסם.

"התופעה של פיתוי צרכנים להתקשר עם חברות תעופה/אתרי תיירות על בסיס פרסום מחירים שאינם אמיתיים מהווה הטעיה חמורה, אסורה על-פי סעיף 2 לחוק הגנת הצרכן, ודינה עיצום כספי של 45 אלף שקל, ויש להילחם בה ולאכוף את הדין כנגד כל האתרים הנוקטים שיטה פסולה זו", כך מפרסמת המועצה בהודעתה.

עוד מצוין כי האיחוד האירופי ביצע לאחרונה מבצע אכיפה ובדק כ-350 אתרי תעופה באירופה. מתוכם מצא כי כ-235 אתרים מטעים במחיר, ובהם המחירים לעתים אינם אמינים. "הצרכן צריך לדעת שעליו להיזהר מפרסומים מפתים ומטיסות זולות מדי, שלעתים אין מאחוריהם כלום, וכל מטרתם היא לפתות אותו לבצע הזמנה ולשכנעו לבצע עסקה אחרת, יקרה הרבה יותר".

מכאן מציעים במועצה לצרכנים לבדוק כל פרסום לעומק ולגלות חשדנות לכל פרסום אטרקטיבי. המלצה שנייה היא לצלם את דפי אתר האינטרנט עד לשלב הרכישה (כולל) ולהקליט שיחות טלפון במקרה שמתבצעות במהלך הרכישה.

לא חייבים רק אינטרנט: המלצת המועצה היא באם יש ספק לפני שמבצעים את הרכישה, להתקשר לחברה ולוודא כי אכן קיימים כרטיסים במחיר המוצג.

ג'וש גולדשמיד, מנכ"ל המועצה לצרכנות, קורא לשים סוף להטעיות גם בתחום הנופש. "המועצה לצרכנות קוראת לרגולטור לבצע בדיקה מקיפה של כל אתרי התיירות הפועלים בארץ, על-מנת לעקור תופעות אלה מהשורש. בנוסף, המועצה לצרכנות תפעל לקדם תיקון לחוק שיאפשר לצרכן לתבוע פיצוי של 10 אלף שקל ללא הוכחת נזק בכל מקרה של הטעיה על תנאים מהותיים בעסקה. אנו מאחלים לכלל הצרכנים להמשיך ולנקוט אחריות צרכנית וליהנות בחופשת הקיץ".