ראיון נתניהו בערוץ 20: התנועה לחופש המידע דורשת שקיפות

רה"מ העניק אמש ראיון חריג ששודר בערוץ 20 סמוך לחצות על רקע חקירות מקורביו בפרשת הצוללות ובפרשת בזק ■ יו"ר התנועה לחופש המידע: "יש עניין ציבורי מובהק בהבנת ההתנהלות החריגה שהובילה למתן ראיון מסוג זה שניתן אתמול לערוץ 20"

בעקבות הראיון הלא שגרתי שהעניק אמש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לערוץ 20, פנתה היום (ו') התנועה לחופש המידע ללשכת ראש הממשלה, בבקשה לקבל פרטים "בנוגע לכל יצירת קשר שהיא בין כל גורם שהוא בלשכת ראש הממשלה לבין כל גורם שהוא בערוץ 20" בחודש האחרון.

בתנועה מבקשים לקבל פרטים כמו תכתובות בין הצדדים בכל אמצעי תקשורת שהוא, תרשומות המפרטות את כלל השיחות שנערכו בין הצדדים ועוד.

לדברי רועי פלד, יו"ר התנועה לחופש המידע, "ראש הממשלה מסרב מזה שנים להתייצב לראיונות של ממש בתקשורת הישראלית ולענות לשאלות של עיתונאים", ולאור זאת "יש עניין ציבורי מובהק בהבנת ההתנהלות החריגה שהובילה למתן ראיון מסוג זה שניתן אתמול לערוץ 20".

עוד מסביר פלד כי "חוק חופש המידע נועד בראש ובראשונה לאפשר לאזרחים להבין את דרכי פעולתה של הרשות הציבורית. כאשר מדובר בפוליטיקאי הבכיר במדינה ובקשר שלו עם העיתונות, יש חשיבות מיוחדת לשקיפות מירבית".

ראש הממשלה העניק אמש ראיון לעיתונאים שמעון ריקלין ואלירן טל, ששודר בערוץ 20 סמוך לחצות. נתניהו התייחס בראיון לפרשיות שהתפרסמו בימים האחרונים שבהן נחקרים כמה מהמקורבים לו ביותר כמו עו"ד דוד שמרון (בפרשת הצוללות), ומנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר (בפרשת בזק).

בראיון מתח נתניהו ביקורת חריפה על כלי התקשורת שלטענתו מנהלים נגדו קמפיין, ותקף ישירות את עיתונאי חדשות 10, רביב דרוקר, ואת עיתונאי חדשות 2, אמנון אברמוביץ'. את ערוץ 20, לעומת זאת, שיבח נתניהו בתחילת ובסיום הראיון. עוד קודם לכן העלה נתניהו לעמוד הפייסבוק שלו פוסט שבו תקף גם כלי תקשורת נוספים והגדיר גם גופים כמו ynet וואלה ו"הארץ" כ"פייק ניוז".