ריבוק תפצה צרכנים בגין שליחת הודעות ספאם שלא כחוק

כ-750 צרכנים שקיבלו הודעות פרסומיות שלא כחוק מריבוק ישראל במהלך חודש יוני - יקבלו זיכוי של 75 שקל כל אחד, במסגרת פשרה בבקשה להכרה בתביעה כייצוגית כנגד החברה

כ-750 צרכנים שקיבלו הודעות פרסומיות שלא כחוק מריבוק ישראל במהלך חודש יוני - יקבלו זיכוי של 75 שקל כל אחד, במסגרת פשרה בבקשה להכרה בתביעה כייצוגית כנגד החברה שאושרה לאחרונה בבית משפט השלום בתל-אביב.

עוד התחייבה החברה להקפיד על משלוח הועדות ספאם כחוק, כלומר למי שנרשם במאגריה ובהן תאפשר לנמענים להסיר את שמם מרשימת התפוצה באופן שבו נשלחה ההודעה (כלומר בהודעת טקסט חוזרת). בכדי להדגיש כי יש תוקף ענייני וממשי לזיכוי האמור הצהירה החברה כי בחנות שלה קיימים מוצרים שונים שעלותם נמוכה מ-75 שקל, כך שהצרכנים יוכלו לממש את ההטבה מבלי להוסיף תשלום נוסף.

יודגש כי במקרים רבים במסגרת פשרות בבקשה לייצוגית, נוצר מצב שבו צרכנים מקבלים פיצוי סמלי שכדי לממש אותו הם נדרשים לרכוש בסכומים גבוהים יותר כך שמי שיוצא נשכר בסופו של דבר היא החברה עצמה.

עוד נקבע כי במקרה שהזכאים לפיצוי לא יממשו אותו - תוך 12 חודשים יועבר הסכום לתרומה לעמותה. סך הפיצוי יעמוד על 56,400 שקל לצרכנים, 3,000 שקל לתובעת ועוד 15 אלף שקל לעורכי דינה.