בנקל: "יש ניצנים של שיתוף-פעולה, גם עם פישמן וגם עם ילדיו"

באולמו של נשיא המחוזי בת"א, השופט איתן אורנשטיין, מתקיים הבוקר דיון ראשון בתיק פשיטת הרגל של אליעזר פישמן ■ הנאמן, עו"ד יוסי בנקל, ציין בדיון כי בינו לבין משפחת פישמן יש שיתוף-פעולה בנוגע למימוש נכסי המשפחה בחו"ל לטובת הנושים

אליעזר פישמן ועורך דין יוסי בנקל/ צילומים: שלומי יוסף
אליעזר פישמן ועורך דין יוסי בנקל/ צילומים: שלומי יוסף

באולמו של נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, התקיים הבוקר (א') דיון ראשון בתיק של אליעזר פישמן, מאז שהוכרז כפושט רגל.

הדיון היה טכני בעיקרו, ובמהלכו אמר הנאמן לנכסיו של פישמן, עו"ד יוסי בנקל, כי "יש איזה שהם ניצנים של שיתוף-פעולה, גם עם פישמן וגם עם ילדיו".

בנקל ציין כי בינו לבין משפחת פישמן יש שיתוף-פעולה בנוגע למימוש נכסי המשפחה בחו"ל לטובת הנושים. "בנינו מתווה שטרם הוסכם סופית בנושא שיתוף-הפעולה בחו"ל תחת השם FTT, ששם כדי לחסוך כל מיני טענות, אנחנו מנסים לפעול במשותף כדי לממש נכסים ולהעביר את התמורה לקופה", אמר בנקל. לדבריו, "אם לא נצליח, המשמעויות מבחינה כלכלית הן גדולות, וזה כרוך בפעילות בחו"ל בלא מעט ארצות. אני מקווה שנתגבר על זה תוך שיתוף-פעולה".

בתום הדיון קבע השופט אורנשטיין, בין היתר, כי על בנקל להגיש עד 10 בספטמבר דוח ביחס לנכסי המקרקעין של ילדי פישמן, שבנקל טען כי יש לממשם לטובת הנושים. השופט הסמיך את בנקל למכור לכל המרבה במחיר קרקע חקלאית בנתניה שהייתה שייכת לפישמן וכן דירות של פישמן בברלין ובגבעת-שמואל.

בשלב זה עדיין לא ברור האם חצי מסכום התמורה יועבר לטובה פישמן, רעייתו של אליעזר, שהיא שותפה בנכסים - או שהתמורה כולה תועבר לקופת הנושים. השופט הזכיר כי דירה נוספת של פישמן, ברחוב חיסין בתל-אביב, כבר נמכרה (כפי שפורסם, לנחום אטרקצ'י תמורת 7.1 מיליון שקל. ח',מ'). 

ב-21 ביוני הכריז השופט אורנשטיין על פישמן כפושט רגל בגין חובות של מיליארדי שקלים. "אין חולק כי התמלאו התנאים להכריז על החייב כפושט רגל וכמתחייב על-פי הוראות פקודת פשיטת הרגל. החייב ביצע מעשה פשיטת רגל שעה שלא פרע את חובו כמתחייב לפי התראת פשיטת רגל. בנוסף, עסקינן בחייב שהיקף חובותיו עצום, ואף לגישתו לאחר מימוש הנכסים יעמוד החוב על סך של כ-1.5 מיליארד שקל", כתב השופט, ובכך נתן חותמת למה שהיה כבר גמור ומוגמר מזמן בשל התנגדות הבנקים למתווה הסדר החוב עם פישמן.

השופט מינה את עו"ד יוסי בנקל כנאמן לנכסי פישמן בהליך פשיטת הרגל. לאור המינוי, בנקל מוסמך לתפוס את כל רכוש פישמן, לאתר אותו ולפעול למימושו לטובת קופת הנשייה.

אורנשטיין ציין בהחלטתו כי להליך יש שתי מטרות מרכזיות: האחת - לכנס את כלל נכסי פישמן, לממשם ולחלקם באופן שוויוני בין נושי פישמן לפי דרגת הנשייה; השנייה - לאפשר לחייב שנקלע לקשיים לפתוח דף חדש בחייו.