הנהלת חברת החשמל מבקשת מהוועד להפסיק את העיצומים

חברת החשמל לביה"ד: "לאור הפגיעה הבלתי מידתית הנגרמת ללקוחות החברה כתוצאה ישירה של העיצומים, ההנהלה מבקשת לצמצם את הפגיעה ולבטל את העיצומים הנוגעים להפסקת הפקת חשבונות החשמל וגבייתם"

בניין חברת החשמל / צילום: איל יצהר
בניין חברת החשמל / צילום: איל יצהר

בדיון שהתנהל היום (א') בבית הדין לעבודה בחיפה, הנהלת חברת החשמל פנתה לוועד העובדים בבקשה להפסיק את העיצומים הנוגעים לגביית כספים. 4 ימים לפני הדיון המכריע בבג"ץ, מנסה החברה הממשלתית לשפר את המצב התזרימי שלה.

"לאור הפגיעה הבלתי מידתית הנגרמת ללקוחות החברה כתוצאה ישירה של העיצומים, ההנהלה מבקשת לצמצם את הפגיעה ולבטל את העיצומים הנוגעים להפסקת הפקת חשבונות החשמל וגבייתם - או לחלופין לאפשר חידוש גביית חשבונות החשמל והפקדת הכספים לחשבון ייעודי, כאשר השימוש בהם ייעשה בהתאם להחלטות בית הדין".

נזקי אי-הגבייה בחברת החשמל מסתכמים בכ-2 מיליארד שקל בחודש, מה שהביא את יו"ר חברת החשמל, יפתח רון-טל, לשלוח לפני קצת יותר משבוע מכתב לשר האוצר, משה כחלון, בבקשה לקיים דיון דחוף על דרכים למנוע מחברת החשמל להישאר ללא מקורות כספיים כבר בסוף חודש זה.

ב-12 ביוני החלו עובדי החברה לנקוט עיצומים, שעיקרם עצירת הפקת חשבונות חשמל לצרכנים, לרבות עצירת הליכי גביית חובות וניתוקי חייבים. כדי להמשיך בפעילות התקינה, החברה לקחה הלוואות בסך 1.3 מיליארד שקל על-ידי ניצול קווי האשראי שלה בבנקים.

באת-כוח ועד עובדי חברת החשמל, עו"ד אורנה לין, מסרה בתגובה: "מקץ חודש ויותר לשביתה, המדינה עדיין מסרבת לנהל משא-ומתן עם נציגות העובדים ומסרבת להעלות את דרג המשא-ומתן לדרג שרים. נציגות העובדים ביקשה שוב מבית הדין לעבודה להסיר את המגבלות על השביתה, כדי שתהיה אפקטיבית. באישור בית הדין בהחלטה מיום 29.6.2017 ,שעליה חזר בית הדין היום, תורה נציגות העובדים לא להעביר 10% מהתשלומים לספקים, למעט חריגים מוגדרים".