עיכובים באכלוס פרויקט שכירות לטווח ארוך ברמת השרון

אתמול נודע לשוכרים כי הפרויקט לא יתאכלס ב-1 באוגוסט, המועד המצוין בהסכם, וזאת בשל עיכובים במתן טופס 4

פרוייקט דירה להשכיר ברמת השרון / צילום:תמר מצפי
פרוייקט דירה להשכיר ברמת השרון / צילום:תמר מצפי

עיכובים באכלוס פרויקט שכירות לטווח ארוך "אביב שלי" ברמת השרון": שוכרי הדירות שאמורים היו להיכנס ב-1 באוגוסט לפרויקט להשכרה ארוכת טווח שהקימה קבוצת אביב ברמת השרון, גילו אתמול כי האכלוס יהיה רק ב-31 באוגוסט, יום לפני תחילת שנת הלימודים. חלק מהשוכרים אמורים לפנות דירות בתחילת אוגוסט, ונמצאים במצב בלתי אפשרי.

רק בחודש מאי האחרון, הודיעו במשרד האוצר כי בהגרלה שנערכה זכו 70 ברי מזל המחזיקים בתעודת זכאות של מחיר למשתכן לשכור דירה בפרויקט שבנתה קבוצת אביב ברחוב חטיבת אלכסנדרוני ברמת השרון בשכר דירה מסובסד ומפוקח. בשנת 2014 זכתה אביב במכרז המייעד את הקרקע לפרויקט להשכרה ארוכת טווח, והוא כולל 211 דירות להשכרה במחיר שוק, ו-70 דירות להשכרה במחיר מפוקח.

מפניות שהגיעו ל"גלובס" עולה כי אתמול נודע לשוכרים כי הפרויקט לא יתאכלס ב-1 באוגוסט, המועד המצוין בהסכם עם קבוצת אביב, וזאת בשל עיכובים במתן טופס 4. "הציעו לנו לשלם רק 50% משכר הדירה בחודש הראשון ולאחסן את הריהוט שלנו במחסן בפתח תקווה, וביום המעבר להוביל את הריהוט שלנו לפרויקט ללא עלות" מספרת אחת השוכרות.

"אבל הריהוט הוא לא הבעיה שלנו. יש לי תינוקת קטנה וב-4 באוגוסט אני צריכה לפנות דירה בהרצליה ואין לי לאן ללכת. מה 200 משפחות אמורות לעשות? לגור ברחוב עד סוף החודש?"

מחברת אביב נמסר: "חברת אביב סיימה לפני מספר שבועות את בניית הפרויקט המורכב מ-4 מבנים. שלושה מהם קבלו טופס ארבע והרביעי צפוי להתקבל בימים הקרובים. נציין כי עיכוב מסוים נגרם בשל גורמים רגולטוריים שאינם תלויים בנו. כרגע ממתינה החברה לחיבור הפרויקט לתשתיות כגון חשמל ואישורי מכבי אש ומכון התקנים. אנו תקווה כי גופים אלו יעשו ככל שביכולתם להירתם להאצת התהליך וחיבור בהקדם האפשרי.

"על מנת להקל על הדיירים שכרנו מיוזמתנו מחסני אחסון לטובת הדיירים ונממן עבורם ביטוח תכולה. בנוסף, חברת אביב תישא בעלויות ההובלה של תכולת הדירה מהמחסנים לדירה החדשה. לפי הוראת הסכם השכירות, החל מה-15 לאוגוסט יקבלו הדיירים פיצוי של 50% מדמי השכירות מהתקופה הרלוונטית. החברה עמלה במלוא המרץ כדי להשלים את תהליך האכלוס ולאפשר לשוכרים ליהנות מפרויקט איכותי להשכרה ארוכת טווח".

מדירה להשכיר נמסר בתגובה: "פרויקט אביב שלי ברמת השרון מוכן לאכלוס. יחד עם זאת, הודיע היזם לשוכרים כי אכלוס הפרויקט יידחה לסוף אוגוסט וזאת על מנת לאפשר את חיבור הפרויקט למערכות המים והחשמל. היזם הציע לדיירים החפצים בכך שירותי אחסון על חשבונו".

מעיריית רמת השרון: "עיריית רמת-השרון פועלת על פי חוק. יודגש, כי הוועדה המקומית ברמת-השרון עושה את עבודה נאמנה ובודקת ביסודיות ובמקצועיות את הנושאים שבטיפולה".