נאמני רשת הקולנוע גלובוס מקס נערכים למכירתה כעסק חי

לאחר שהרשת הגיעה לחובות של 95 מיליון שקל, היא ביקשה הקפאת הליכים ■ הנאמנים סגרו בתי קולנוע באשקלון ובעפולה, פתחו בסוף השבוע מתחם בכרמיאל - ומדווחים על עלייה של 20% במכירת הכרטיסים ביולי ■ הצעת הרכישה אינה כוללת דרישות סף להעסקת העובדים

בית הקולנוע גלובוס מקס / צילום: אמיר מאירי
בית הקולנוע גלובוס מקס / צילום: אמיר מאירי

חודש לאחר הבקשה להקפאת הליכים של רשת בתי הקולנוע גלובוס מקס: הנאמנים הודיעו לבית המשפט המחוזי בירושלים כי הם נערכים למכירת הרשת, וכי הושלמו ההליכים לקראת כך. לאחרונה הרשת נקלעה לחובות של 95 מיליון שקל ובעיה בתזרים המזומנים שלה ופנתה לבית המשפט בבקשה להקפאת הליכים. מאמצע יוני היא נמצאת בהליך ומונו לה שלושה נאמנים: עו"ד אלונה בומגרטן, עו"ד גיל אורן ורו"ח בעז ברזלי.

על פי הדיווח לבית המשפט, בכוונת הנאמנים לפתוח את חדר המידע ולנהל הליך מכירה מ-25 ביולי, אלא אם עד יום זה, תוגש על ידי בעלי המניות הצעה מחייבת שעיקרה פירעון מלוא חובות העבר של החברה, והנאמנים יסברו כי ההצעה על מכלול תנאיה ראויה ויש להביאה לאישור בית המשפט. לדברי החברה, הצעת הרכישה אינה כוללת דרישות סף מחויבות להעסקה של העובדים.

גלובוס מקס היא אחת משלוש החברות המרכזיות בישראל העוסקות בהקמה, ניהול ותפעול של בתי קולנוע. החברה מפעילה כיום 11 מתחמי בתי קולנוע פעילים. שתי מתחרותיה העיקריות הן סינמה סיטי ויס פלאנט. בנוסף, היא משמשת כמפיצה בלעדית בישראל של שלושה אולפני הסרטים: וורנר, יונייטד ופראמאונט, וחלק משמעותי בפעילות הרווחית שלה מגיע מתחום זה.

גלובוס מקס נחשבת למפיצת הסרטים השנייה בגודלה בישראל אחרי פורום פילם, המפיצה בארץ את הסרטים של אולפני דיסני, פוקס וסוני ושייכת לקבוצה המחזיקה ביס פלאנט. יונייטד קינג היא מפיצת הסרטים השלישית בגודלה בישראל, והיא מפיצה בעיקר סרטים ישראליים לצד סרטי קולנוע עצמאיים. פרט למכירת כרטיסי קולנוע והפצת סרטים, גלובוס מקס עוסקת בהשכרת אולמות קולנוע ושטחים מסחריים למטרות שונות, ובמכירת מדיה (פרסום על מסכי קולנוע).

ננקטו כמה צעדי התייעלות

מאז תחילת ההקפאה פועלים הנאמנים לייצב את הפעילות ואף להרחיבה, תוך נקיטת צעדי התייעלות, שבמסגרתם נסגרו שני מתחמי בתי קולנוע כושלים ומיושנים באשקלון ועפולה שסבלו מבעיות במיזוג האוויר וברישוי, ולא ניתן היה לשדרג את התשתיות שלהם. בית הקולנוע באשקלון צפוי להיפתח בחודשים הקרובים. במקביל, בסוף השבוע האחרון נפתח מתחם של הרשת בקניון חוצות כרמיאל, המונה 6 אולמות קולנוע בשטח של כ-1,500 מ"ר.

לדברי נאמני הרשת, האתגר בייצוב הרשת גדול ודומה למהלך שהתרחש בהקפאת ההליכים של רשת מגה: הרשת אינה הבעלים של נכסי הנדל"ן שבהם היא מקרינה את הסרטים, אלא שוכרת אותם. לפיכך הגעתה לפירוק ללא מכירת הפעילות כעסק חי עלולה להשאיר את קופת הפירוק בסכום נמוך ביותר, המשקף את ערכן של מכונות פופקורן משומשות, ולכן המיקוד כעת הוא בשמירה על הרשת כעסק חי.

ברשת מדווחים כי למרות המצב הכלכלי שאליו נקלעה, יש עלייה של 20% במכירת הכרטיסים בשבועיים הראשונים של יולי לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרשת מתכננת להתרחב ופרט לפתיחת המתחם בכרמיאל מתוכננות פתיחות מתחמים נוספים.

עו"ד חיות גרינברג, המייצגת את עובדי החברה, מסרה בתגובה: "אברך על כל מהלך שיפתור את חובות החברה לעובדים וישמר את מקום עבודתם. אפעל לתוצאה הטובה ביותר עבור עובדי החברה ובכלל זה אמליץ על הצעה שתבטיח את ותק העובדים והמשכיות ההעסקה למרביתם. אני סומכת ידיי על הנאמנים ובטוחה שהם יעשו את מלאכתם נאמנה למטרה זו".