אלדד קובלנץ צפוי לצאת לחל"ת מתפקיד מנכ"ל החינוכית

קובלנץ משמש כמנכ"ל התאגיד מאז 2015 ובמקביל שמר עד כה גם על תפקידו כמנכ"ל החינוכית - עניין שמעורר זעם בקרב עובדי החינוכית ■ גם היועמ"ש של החינוכית, שמשמש במקביל כיועמ"ש התאגיד, צפוי לצאת לחל"ת

אלדד קובלנץ / צילום סלפי
אלדד קובלנץ / צילום סלפי

אלדד קובלנץ, שמשמש כמנכ"ל תאגיד השידור במקביל לתפקידו כמנכ"ל הטלוויזיה החינוכית, צפוי לצאת בקרוב לחופשה ללא תשלום מהחינוכית. המהלך אושר לקובלנץ על-ידי משרד החינוך ונציבות שירות המדינה, והוא ככל הנראה יממש אותו.

קובלנץ מונה למנכ"ל הזמני של התאגיד במארס 2015, ומאז הוא משמש בתפקיד, כשבמקביל הוא נותר גם בתפקידו בחינוכית. גם את שכרו מקבל קובלנץ כיום מהחינוכית.

מצב העניינים הזה מעורר אי-נחת רבה בקרב עובדי החינוכית, שכבר פנו מספר פעמים לשר החינוך, נפתלי בנט, שמשרדו ממונה על הטלוויזיה החינוכית, בכדי שימנה מנכ"ל אחר, שזו משרתו היחידה, לתפקיד.

בין העובדים לבין הנהלת התאגיד קיימת מתיחות מובנית גם על רקע העובדה שעל-פי חוק השידור הציבורי, באוגוסט 2018 אמורה הטלוויזיה החינוכית להיסגר, ובמקומה יוקם ערוץ לילדים בתוך התאגיד. עובדי החינוכית מנסים להיאבק בכך, ועם תחילת שידורי התאגיד אף סירבו לשדר בו בשעות הבוקר שייועדו להם.

קובלנץ הוא לא עובד החינוכית היחיד שעובד במקביל גם בתאגיד. גם היועץ המשפטי של החינוכית, אביגדור דנן, מועסק במקביל גם כיועץ המשפטי של התאגיד. ככל הידוע, דנן היה אמור גם הוא לצאת לחופשה ללא תשלום בתחילת יולי, אך בינתיים יציאתו לחופשה נדחתה.