מחלוקת סביב ניגוד העניינים של אורי דורי, יו"ר מכון התקנים

דורי לא דיווח על אחזקה בחברת בנייה בשם "גלים כסופים", שנמצאת בשלבים אחרונים של בניית שני מגדלי מגורים בחדרה ובהם 176 דירות ■ דורי: "מדובר בחברה-בת חלקית של חברה שעליה דיווחתי"

אורי דורי / צילום: יוסי כהן
אורי דורי / צילום: יוסי כהן

בהסדר מניעת ניגוד עניינים שהגיש לפני שבועות אחדים אורי דורי, יו"ר מכון התקנים, לא דווח על אחזקה של דורי בחברת בנייה בשם "גלים כסופים", שנמצאת בשלבים אחרונים של בניית שני מגדלי מגורים בחדרה ובהם 176 דירות.

דורי, נשיא כבוד של התאחדות בוני הארץ, התמנה ליו"ר מכון התקנים לפני כשנה, כדי להוביל את הרפורמה במכון. בעקבות ביקורת חריפה של מבקר המדינה על המכון בדוח שפורסם בסוף 2016, נדרשו כל חברי הוועד הפועל של המכון לחתום על הסדרי מניעת ניגוד עניינים.

בהסדר שמסר דורי הוא הצהיר על אחזקת מניות ותפקידים בהנהלות של החברות הבאות: א.נ. דורי הנדסה, אודור אחזקות, סטפאהד, אודור נכסים, אודור בנייה ואודור התחדשות עירונית. בחברות אלה יש אחזקות גם לבתו של דורי, דנה, ולבעלה, אורנן חשאי.

חברת גלים כסופים, שעליה לא הצהיר דורי, מוחזקת בחלקים שווים על-ידי חברת משה כהן חברה לבניין והשקעות ועל-ידי חברת אודור נכסים שבשליטת דורי ומשפחתו. ביולי 2013, כאשר דורי היה בעל מניות ויו"ר חברת אורתם סהר, הודיעה החברה לרשות ניירות ערך על עסקה של בעלי עניין, לפיה אורתם סהר תבצע עבור גלים כסופים את פרויקט הבנייה בחדרה עבור 108 מיליון שקל.

על-פי ההנחיות של משרד המשפטים לחובות דיווח בהסדרים למניעת ניגוד עניינים, חלה חובת "פירוט אחזקת מניות בתאגידים, במישרין או בעקיפין, או שותפות בגופים עסקיים". גורם משפטי בכיר אומר כי על-פי הכללים היה מקום לדווח על אחזקה זו.

מטעמו של אורי דורי נמסר: "מדובר בחברה-בת חלקית של אודור נכסים, שעליה ניתנה הצהרת ניגוד עניינים מפורשת. חשוב לציין כי גלים כסופים לא קנתה שירותים ממכון התקנים כלל".