נדחתה דרישת ועד עובדי רמ"י וההסתדרות להקפיא מכרזים לתפקידים בכירים

בכיר ברמ"י רומז: ההסלמה קשורה לכך שיו"ר הוועד חברה בסיעת שלי יחימוביץ בהסתדרות

בנין רשות מקרקעי ישראל / צילום: איל יצהר
בנין רשות מקרקעי ישראל / צילום: איל יצהר

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים דחה אתמול (ג') עתירה דחופה של ההסתדרות ושל ועד עובדי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), לעצור את הליכי המכרזים לשלושה תפקידים בכירים שנועדו להתקיים היום בוועדת הבוחנים. בעקבות דחיית הבקשה לצו על תנאי החליטה הנהלת רמ"י לקיים אותם כמתוכנן.

מדובר במכרזים לתפקידים של סגן מנהל רמ"י, מנהל אגף בכיר משאבי אנוש, ומנהל אגף בכיר אסטרטגיה תכנון ומדיניות. הוועד הארצי, בראשות גיל איייזנשטיין קנה, טען כי מדובר ב"תפירת" חלק מהמכרזים והזוכים ידועים מראש, וכי מדובר בשינוי אירגוני במסווה של מכרזי כוח אדם.

הוועד דרש, כי המכרזים יוקפאו וניהולם יוצא מחוץ למערכת של רמ"י, וכי מנכ"ל רמי עדיאל שמרון לא יקבע את הרכב ועדת המכרזים שיכריעו באיוש תפקידים אלה. אייזנשטיין קנה מתמודדת במכרזים אלה לשני תפקידים, סגן מנהל רמ"י ומנהל אגף אסטרטגיה ותכנון.

שמרון, במכתב לעובדים, דחה את הטענות וטען, כי יש "גורמים שונים באירגון ומחוצה לו" המעורבים בסכסוך. לדבריו, "טענות אלה של נציגות העובדים מופרכות ולא ברור לי על מה הן נשענות, למעט על החלטה מודעת להסלים את היחסים או מתוך מניעים שאינם ענייניים".

השופטת רחל בר"ג-הירשברג אמרה בהחלטתה לדחות את בקשת הוועד, כי לא מצאה סיבה להורות על ביטול כינוס ועדת הבוחנים. היא הורתה לרמ"י כי היא רשאית להמשיך את ההליך, תוך יידוע המתמודדים במכרזים על כך, שהמכרזים כפופים להחלטה סופית בעתירה בבית הדין לעבודה.

גורם בכיר ברמ"י טוען, כי יש לראות את ההסלמה במאבק בין הוועד לבין ההנהלה גם על רקע העובדה, שיו"ר הועד, אייזנשטיין קנה, היא חברה בסיעה של ח"כ שלי יחימוביץ' בהסתדרות, סיעת אופוזיציה לאבי ניסנקורן, הנתמך על ידי שר האוצר משה כחלון.

אייזנשטיין קנה אומרת בתגובה: "אין הגיון בטענה, שהרי מגישת הבקשה היא ההסתדרות בראשות ניסנקורן. יש פה ניסיון למשוך לכיוונים לא ענייניים בכוונת מכוון. אם היתה תשובה עניינית לטענותינו בנושא תפירת המכרזים, לא היינו נמצאים במצב הנוכחי".

ברמ"י לא הגיבו לדברים אלה.