איך קרה שחבילה שנשלחה מהארץ לרוסיה הגיעה לקיבוץ בצפון?

החבילה נאספה מבית הדואר בקריית שמונה והושארה בטעות בקיבוץ שמיר ע"י שליח שהגיע לאסוף פריטים מהקיבוץ ■ דואר ישראל: "תקלת אנוש"

גלגולה של חבילה: איך קרה שחבילה שנשלחה לרוסיה באמצעות דואר ישראל הגיע לקיבוץ שמיר בצפון הארץ?

נ' שולח לא מעט חבילות מישראל לחו"ל, בעיקר לרוסיה. בפנייתו ל"גלובס" הוא מספר כי הוא נתקל בלא מעט תקלות, גם בתור יבואן והן כמי ששולח חבילות לחו"ל. "רוב הזמן התקלות הן בשלב המשלוח, כלומר עד שחבילה בכלל יוצאת מהארץ. לפעמים יכולים לעבור כמה שבועות עד שהחבילה תצא מהארץ ואז עוד כמה ימים בודדים עד המסירה. אבל הסיפור הבא עולה על כל מה הכרתי עד היום", כך נ' בפנייתו.

ואכן מדובר בסיפור שהמציאות בו עולה על כל דמיון: בתחילת חודש יולי הגיע נ' לסניף הדואר בקריית שמונה בכדי לשלוח חבילה לרוסיה. נ' בחר בשירות המשלוחים של הדואר, EMS שירות שילוח מהיר לדואר בינלאומי (2-3 ימי עסקים, כך לפי התחייבות הדואר). עבור משלוח של חבילה קטנה יחסית בגודלה, שתוכנה היה יקר-ערך, שילם נ' מחיר של 181 שקל - כאמור בשילוח מיוחד.

במקום לרוסיה, החבילה שכאמור נשלחה בשירות מאובטח עם מעקב ובמחיר לא זול במיוחד - עשתה סיבוב פרסה ושורבבה כנראה לחבילות הדואר של מפעל שמיר אופטיקה שבצפון הארץ - שם היא הושארה בשולחן הקבלה. בצירוף מקרים נדיר למדי, התגלגלה החברה לידיו של מכר של נ'. כשזה ראה את שמו של נ' מתנוסס על החבילה שטעתה לה בדרך, הוא צלצל לחברו. "כמובן שאילולא היינו מכירים החבילה הייתה הולכת לאיבוד", אומר נ' המופתע.

נ' הגיע לאסוף את החבילה שלו, ולמרות שזו כבר הייתה בידיו, במעקב הדואר הממוחשב, בהתאם למספר החבילה, הופיע כי היא דווקא נמצאת במקום אחר; "פריט ה-EMS הועבר למרכז מיון ה-EMS לשם הכנתו למשלוח לחו"ל".

ומה אומרים בדואר? "לצערנו, עקב תקלת אנוש הפריט נאסף מבית הדואר בקריית שמונה והושאר בטעות בקיבוץ שמיר על-ידי שליח שהגיע לאסוף פריטים מהקיבוץ. יצרנו קשר עם הלקוח, התנצלנו בפניו ודאגנו שהפריט ישלח לחו"ל בהקדם".