ביהמ"ש: ענבל אור תשלם 20.5 אלף שקל - או תשוב לכלא

אור שוחררה ביום חמישי בערב מכלא נווה תרצה לאחר שהפקידה ערבות של 12 אלף שקל ■ אמרה בצאתה מהכלא: "מישהו יצטרך לתת פה את הדין; יום בהיר אחד באים אליך ולוקחים לכך הכול - ארגוני פשע ביחד עם בכירי השלטון"

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הורה הבוקר (א') לענבל אור לשלם 20.5 אלף שקל בתוך 24 שעות, או שתחזור למאסר. השופטת נועה גרוסמן ציינה כי אור התעלמה כבר מעשרה תשלומים רצופים, ולכן "היא קיבלה מספיק הזדמנויות". 

נזכיר כי אור, הנמצאת בימים אלה בהליך פשיטת רגל, נעצרה ביום רביעי האחרון סמוך לחצות בעקבות צו מעצר שהוצא לה, לאחר שלא קיימה את הוראות בית המשפט להעביר לידי המנהל המיוחד שמונה על נכסיה את כל המסמכים והנתונים הדרושים לו על-מנת למפות את הנכסים וההתחייבויות שלה, בטרם יוכרע אם תוכרז כפושטת רגל; וכן לא שילמה את התשלומים החודשיים שחויבה לשלם לקופת פשיטת הרגל או ביקשה להפחיתם היות ואינה עומדת בה.

עם זאת, ביום חמישי בערב קבע בית המשפט כי אור תשוחרר מהכלא בערבות של 12 אלף שקל, וזאת עד לדיון שנערך כאמור הבוקר בעניינה. 

בדיון היום נקבע כי אור עדיין חייבת להמציא למנהל המיוחד לנכסיה, עו"ד איתן ארז, את המסמכים שלא הגישה ושבגללם היא נעצרה מלכתחילה, וניתנה לה לשם כך אורכה נוספת של שבוע. 

"בקרוב אחשוף את הכול - ביחד עם הראיות", טענה ענבל אור ביציאה מכלא נווה תרצה בסוף השבוע. 

ענבל אור / צילום: אבשלום ששוני
 ענבל אור / צילום: אבשלום ששוני

ענבל אור / צילום: אבשלום ששוני
 ענבל אור / צילום: אבשלום ששוני

ביציאה מהכלא אור אמרה כי "אני המומה מכל ההליך הזה - מהשוטרים שבאו לקחת אותי בחוזקה והשאירו לי סימנים כחולים בידיים. נכנסתי על ביזיון בית משפט, על כך שיום בהיר אחד באים אליך ולוקחים לכך הכול - על-ידי ארגוני פשע ביחד עם בכירי השלטון! ('אל תערכו את זה החוצה, זה חשוב מאוד', אמרה אור למצלמות). פשוט ביום אחד באים ולוקחים לי הכול, משאירים אותי ללא קורת-גג, ללא כסף, מנתקים אותי מילדיי, ובית המשפט קובע שאני צריכה לשלם 5,000 שקל בחודש - שאפילו אין לי מקום לגור. אז ישבתי בכלא על זה. זה נראה לי אבסורד - המערכת היא בעייתית, ומישהו יצטרך לתת פה את הדין", אמרה אור.

ענבל אור / צילום: אבשלום ששוני
 ענבל אור / צילום: אבשלום ששוני