הוזלה נוספת? פטור גם על יבוא מכשירי סלולר שאינם חדשים

משרד התקשורת: "בכוונת שר התקשורת איוב קרא להרחיב את הפטור גם על מכשירי טלפון סלולרי שאינם חדשים ולפטור מחובת רישיון סוחרים ובעלי חנויות בישראל"

בדרך להוזלה נוספת של מכשירי הסלולר? משרד התקשורת מפרסם היום (א') כי "במטרה להקל בנטל הביורוקרטי המוטל על יבואנים וסוחרים המייבאים ציוד סלולרי, להגביר את התחרות בתחום, להפחית את המחירים לצרכן ולדאוג לרווחתו, בכוונת שר התקשורת איוב קרא להרחיב את הפטור גם על מכשירי טלפון סלולרי שאינם חדשים ולפטור מחובת רישיון סוחרים ובעלי חנויות בישראל".

דברי השר באים אחרי שבחודש אפריל האחרון, בצעד-בזק, חתם שר האוצר משה כחלון על צו שביטל את מס הקנייה על טלפונים סלולריים. התוצאה הייתה הוזלה מיידית ולעתים כפויה (משום שעל מלאים שנמצאו בחנויות כבר שולם מס קנייה מראש) של מכשירים חדשים - גובה ההנחה נע בין 300 שקל ל-700 שקל (בהתאם לדגם) בהתאם להפחתה של כ-15% מהמחיר.

כפועל יוצא מההוזלה נוצר מצב לפיו מכשירים מדגמים ישנים, שעליהם לא חל הצו נמכרו במחירים שלא שיקפו את הפער מול הדגם החדש, כלומר בפערים שלא מצדיקים רכישת טלפון מדגש ישן - מכאן שבעלי החנויות והיבואנים נתקעו עם מלאים של דגמים ישנים יותר שלא הייתה עבורם דרישה מצד הצרכנים.

כעת, כאמור, פנה קרא אל ועדת הכלכלה של הכנסת על-מנת לקבל אישורה למהלך של תיקון צו המסדיר את היבוא והסחר של מכשירי טלפון סלולריים והרחבת היקף הפטור גם לדגמים ישנים.

השינויים שמבקש קרא להחיל עולים בקנה אחד עם רציונל החלטת הממשלה להגביר תחרות ולייעל תהליכי האסדרה בתחום היבוא (החלטה מספר 2318 מחודש דצמבר 2014). עיקרי השינויים: להתיר ליבואנים לייבא גם מכשירים סלולריים שאינם חדשים ובכך להוזיל את מחירי מכשירי הסלולר גם מדגמים קודמים, שנית, להעניק פטור מלא מרישיון סחר לסוחרים ובעלי חנויות בישראל, ולצמצם את חובת הרישום כך שתחול על יבואנים מסחריים בלבד של ציוד תקשורת ועוד.