החשד: מזכירת בזק לינור יוכלמן קיבלה מענקים לרכישת דירה

גילויים חדשים בפרשת בזק ■ המנכ"לית סטלה הנדלר שוחררה ממעצר-בית: לא תוכל לדבר עם דירקטורים בבזק ולא תעסוק בנושאי רגולציה ■ הגבלות חמורות לבכירים נוספים

הסרה חלקית של צו איסור הפרסום בפרשת בזק-yes חשף את אחד החשדות המרכזיים של רשות ניירות ערך נגד מזכירת החברה לינור יוכלמן: בעל השליטה בבזק שאול אלוביץ' סייע ליוכלמן לרכוש דירה, וזאת כחלק מהתמורה שקיבלה עבור הנאמנות שגילתה כלפיו בהעברת מידע פנים במסגרת עסקת בזק-yes.

מדובר בפרוטוקול דיון מהחודש שעבר, כאשר יוכלמן הובאה לבית המשפט לצורך הארכת מעצרה. יוכלמן, שנאסר עליה להגיע למשרדי בזק, הובאה לדיון בהארכת תנאי המעצר באופן סמוי ובנפרד מבכירי החברה האחרים.

כפי שנחשף ב"גלובס", יוכלמן שחשודה בעבירות על חוק ניירות ערך, מירמה והפרת אמונים, העבירה מידע לאלוביץ' באופן שיטתי ורציף על הנעשה בתוך ישיבות הדירקטוריון שדנו בעסקת בזק-yes ובעסקת חלל. בידי הרשות עדויות לפיהן היא העבירה מידע לאלוביץ' תוך כדי הישיבות, באופן שאפשר לו לדעת באופן מדויק מה קורה במהלך הדיונים ומה העמדות המסתייגות.

עוד עולה מפרוטוקול החקירה של יוכלמן כי בניצוחה (ובניצוח גורם נוסף ששמו אסור לפרסום), בושלו פרוטוקולים של דיונים מהם דאגו להוציא מידע שעשוי להיחשב כמפליל. בשל עבודתה זו תוגמלה יוכלמן ביד רחבה. היא קיבלה בונוסים ושכרה שופר בהוראת שאול אלוביץ' ישירות, ובנוסף קודמה לתפקיד היועצת המשפטית של מטה החברה, תואר שביקשה לקבל לטובת הרזומה שלה.

ביום שישי האחרון החליט בית המשפט לשחרר את יוכלמן בתנאים מגבילים ואסר עליה לבוא במגע עם עובדי חברת חלל, נושאי המשרה בה וחברי הדירקטוריון. במקביל, נאסר עליה לעסוק בנושאים הקשורים למשרד התקשורת וחברת yes, וכן נאסר עליה להתייצב במשרדי בזק והחברות-בנות. היא לא תוכל להיות בקשר עם כל גורם שמעורב בחקירה, עד 6 באוגוסט.

 

הרחקה ממשרדי החברות

מנכ"לית בזק, סטלה הנדלר, שוחררה בסוף השבוע ממעצר-הבית, וגם עליה הוטלו מגבלות חמורות. בית המשפט קבע כי הנדלר, שחשודה אף היא בהעברת מידע סודי מתוך הישיבות לאלוביץ', תימנע מכל עיסוק רגולטורי בענייני בזק, הן מול עובדי החברה והן מול גורמים חיצוניים וזאת למעט מול היו"ר הזמני דוד גרנות. הנדלר לא תוכל לעסוק בענייני yes, למעט מול סמנכ"ל השיווק, לתקופה של 60 יום. היא לא תוכל לשוחח עם חברי הדירקטוריון של בזק ולא תוכל לשוחח עם עובדים ונושאי משרה בחברת חלל. במקביל היא לא תוכל לצאת מהארץ ודרכונה ימשיך להיות מופקד במשרדי הרשות.

לגבי שאול אלוביץ', בית המשפט קבע לאחר דיון נוקב מגבלות שאוסרות עליו להתייצב במשרדי חלל עד 4 באוגוסט, והוא גם לא יוכל לעסוק בנושאי yes ולא יוכל להתייצב במשרדיה למשך 60 יום. בפעילות השוטפת בענייני הקבוצה יוכל לעסוק רק דרך המנכ"לים של החברות-הבנות או דרך גרנות. הוא יוכל להיפגש עם עו"ד עמי בר-לב ועם דורון תורג'מן, מנכ"ל אינטרנט זהב, ללא נוכחות עורך דין, וכנ"ל גם לגבי פגישות עם סמנכ"ל הכספים של יורוקום, פליקס כהן.

אור אלוביץ', בנו של בעל השליטה, הורחק ממשרדי חלל וחברת yes עד 4 באוגוסט. נאסר עליו ליצור קשר עם מי מעובדי החברה או מחברי הדירקטוריון. הוא יוכל להיפגש עם סמנכ"ל הכספים בפיקוח עורך דין. הוא הורחק גם ממשרדי חברת yes למשך 60 יום, ונאסר עליו לשוחח עם מי מהדירקטורים בבזק וב-yes, למעט עם אביו ורעייתו, אך נאסר עליו לשוחח בנושאים שאינם קשורים לחקירה.

עמיקם שורר, יד-ימינה של משפחת אלוביץ', לא יוכל לבוא במגע עם עובדי חברת חלל. נאסר עליו להגיע לחברת yes למשך חודשיים, והוא יוכל לשוב לתפקידו בבזק כסמנכ"ל פיתוח עסקי וקשרי חוץ בלבד.