שחקן מעו"ף: טווח ביטחון קטן למעלה - ופוטנציאל מוגבל למטה

אם ניו יורק תמשיך לדרוך במקום או לזחול מעלה, נקבל דשדוש בשוק המקומי ■ אמנם שחקני המעוף לוחצים למטה, אבל יש לזכור הלחץ הזה פוגש רכישות ענק מצד הציבור

סוחרים בבורסת ניו יורק / צילום: בלומברג
סוחרים בבורסת ניו יורק / צילום: בלומברג

בסקירתנו הקודמת ציננו מעט מהתלהבות הקפיצה במדד, וצפינו ירידה מתונה מתחת לרמת 1,460 נקודות. כמו כן, הערכנו כי התיקון, לאחר ששמועת מס הבורסה ומינוי מנכ"ל טבע התפוגגו שניהם, לא יהיה כגובה העליה ולכן פחות או יותר נישאר ברמות הקיימות.

בהתאם הצענו במדד אסטרטגיה המניחה בוודאות ירידה מ-1,460 וקירבה ל-1,450, אך ללא שבירת רמה זו. כבר למחרת, ולמעשה לכל אורך השבוע, ניתן היה לגזור רווח נאה מדי יום.

השבוע איננו רואים שינוי של ממש מהערכתנו: צפוי המשך ירידה מתונה, קרוב לוודאי מתחת ל-1,450 (כעת המדד 1,455), אך פוטנציאל השבירה מטה מוגבל ואין לצפות למהלך יוצא דופן.

הסיבה לסנטימנט השלילי הקל אינה קשורה כלל לנעשה בעולם. מדובר בעניין מקומי נקודתי בלבד, בדמות שחקני המעוף. לכל אורך המחצית הראשונה של החודש רכשנו מניות הבנקים, מה שדחף המדד מעלה והריץ את הציבור לקנות מניות. צפו ללחץ מכירות כבד מצד שחקני המעוף, שיופעל בימים הקרובים במגזר ובשאיפה יפגוש יום תיקון בודד בארה"ב. אם זה יקרה, הפקיעה מתקרבת מאוד לטווח פקיעה אופטימלי בסביבות 1,440, כשגם סביבות 1,450 נוח למדי, אם כי כמובן פחות רווחי.

אם ניו יורק תמשיך לדרוך במקום או לזחול מעלה,  נקבל דשדוש בשוק המקומי. אמנם שחקני המעוף לוחצים למטה, אבל יש לזכור הלחץ הזה פוגש רכישות ענק מצד הציבור עם עדנה לקרנות ולתעודות שלא נראתה במחזותינו מזה שנתיים ויותר. לא ברור מה גורם למשקיע מקומי להעדיף את המדד הנחות מת"א על פני זה האמריקני, שבפועל לא רשם אפילו תיקון מינורי מזה כשנה. ועדיין, באופן חד משמעי, הציבור נכנס וחזק.

אי לכך האסטרטגיה המוצעת לשבוע הנוכחי (המדד כעת 1,455) מביאה בחשבון הצלחה של שחקני המעוף בבלימת טיפוס המדד ובעדיפות שנייה כישלון, אך מתון למדי: כתיבת CALL 1,450 יולי; קניית CALL 1,480 אוגוסט; קניית PUT 1,450 אוגוסט; כתיבת PUT 1,460 יולי.

מדובר באסטרטגיה מעט מורכבת להבנה ולכן מומלץ להתעמק בה בטרם ביצוע, אולי אף לבחון אף בסימולטור. במלים פשוטות, יש לנו כאן טווח ביטחון של מספר נקודות למעלה, עם פוטנציאל תנועה מוגבל מטה. תאורטית, ישנה נקודה בעייתית בתרחיש נפילה חדה, אך זו לא מעניינת מאחר שמימוש אופטימלי אי-שם בסביבות 1,445-1,450 ולכן תרחיש אקסטרים אינו רלוונטי. 

אתר שחקן מעוף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים.