פישמן נפרד מנכס נוסף: בנה"פ משתלט על הום סנטר

אייל פישמן, מנכ"ל הום סנטר, במכתב לספקי הרשת: "בימים הקרובים בנק הפועלים לממש את זכות השיעבוד שלו על מניות הום סנטר ולמנות כונס נכסים על-מנת לשמור את זכויותיו בהן"

אליעזר פישמן / צילום: שלומי יוסף
אליעזר פישמן / צילום: שלומי יוסף

אחרי שהוכרז כפושט רגל, אליעזר פישמן קרוב לפרידה מעסק נוסף שהיה בשליטתו, והפעם מדובר ברשת ה-DIY הום סנטר.

במכתב ששלח היום (ב') אייל פישמן, מנכ"ל הום סנטר ובנו של אליעזר פישמן, לספקי הרשת, הוא כותב: "כפי שצוות הסחר ואני הצגנו לכם בפגישותינו לאורך השנתיים האחרונות, בימים הקרובים צפוי בנק הפועלים לממש את זכות השיעבוד שלו על מניות הום סנטר ולמנות כונס נכסים על-מנת לשמור את זכויותיו בהן, ובעתיד הוא אף צפוי ואמור לממשן, כפי שנעשה כבר בקשר עם מניות טן, 'גלובס' וחברות רבות נוספות שהיו בבעלות אליעזר פישמן, אך הדבר לא ישפיע על הפעילות השוטפת של הום סנטר, שתמשיך כסדרה".

במכתב הוא מציין כי אין מדובר בכינוס של הום סנטר, וכי הדבר לא ישפיע על פעילות הרשת שתמשיך לדבריו כסדרה, וכי היא יצאה לפני שנתיים למסע הבראה שכלל הסדרה של החובות הפיננסים שלה והתייעלות.

עוד מוסיף פישמן כי "אחרי שבמשך שנתיים פעלנו על-מנת לשרת את יכולת הפירעון של בעלי החוב שלנו והכי חשוב את החוב של שותפינו לדרך - הספקים, כעת אנחנו נכנסים לשלב הבא - השאת ערך גם לבעלי המניות שלנו כתוצאה ממכירה עתידית של מניות החברה".

פישמן נכנס לתפקיד מנכ"ל הום סנטר לפני שנתיים, כשאלי גידור התפטר מתפקידו כמנכ"ל החברה. רשת הום סנטר שבשליטת פישמן רשתות, המפעילה כיום 46 סניפים, נמצאת בתקופה עסקית מאתגרת כבר זמן לא קצרה. המחזור השנתי של החברה צפוי לעמוד על כ-860 מיליון שקל, לאחר שהרשת ויתרה על מספר סניפים.

על רקע מצבה, לפני כשנתיים פתחה הום סנטר בתוכנית התייעלות והחלה לפעול למימוש נכסים בהיקף של למעלה מ-95 מיליון שקל. במסגרת זו נסגרו כ-6 סניפים, נפתחו שני סניפים חדשים, הוקטנו שטחי חנויות, והורדו דמי שכירות, ובנוסף הורדו הוצאות תפעול, מכירה, מטה ולוגיסטיקה. ההוצאות שהורדו הגיעו לכ-35 מיליון שקל, ובין היתר מספר העובדים ירד ל־1,550 לאחר הפסקת העסקתם של 220 עובדים, נעשו הורדת מחירים והגדלת יבוא, והורחבו מגוון תחומי הפעילות של הרשת.

בחודשים האחרונים מתנהלים בבית המשפט המחוזי הליכי פשיטת רגל נגד איש העסקים אליעזר פישמן, העומד בראש קבוצת פישמן. לאחר שמומשו חלק מנכסיו, חובו של אליעזר פישמן עומד על 2.8 מיליארד שקל, כך על-פי הדוח שהגיש לאחרונה עו"ד יוסי בנקל, הנאמן לנכסיו של איש העסקים פושט הרגל, לבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

מחזיקי האג"ח של חברת הום סנטר, הנמנים על נושיו של פישמן, מחזיקים בסדרת האג"ח שבמקור עמדה על 300 מיליון שקל, ועומדת כיום על 58 מיליון שקל, על-פי הסכם מלפני שנתיים שצפוי להסתיים בתוך 3.5 שנים.

פישמן רשתות מוחזקת על-ידי אליעזר פישמן (55%) ושלושת ילדיו - אייל פישמן, ענת מניפז ורונית פישמן-אופיר (45%). החברה מרכזת את רוב עסקי הקמעונאיות של קבוצת פישמן, בהם חנות הצעצועים היפר טוי, זר פור יו, מגה ספורט וסליו. בנוסף היא שולטת בהום סנטר יחד עם חברה אחרת בקבוצה.

מבנק הפועלים נמסר בתגובה: "אנחנו מנועים מלהתייחס לפרטים הנוגעים ללקוחותינו".