חשד: התחזה לעו"ד והוציא במירמה "שכר-טרחה" של 300 א' ש'

לפי החשד, תושב מעלה-אדומים נהג להגיע למשרדי קבלת קהל ברשויות, לאתר אזרחים תמימים בעלי חובות כספיים ולהציג את עצמו בפניהם כעורך דין היכול לסייע להם ולטפל בחובותיהם

אזיקים / צילום: שאטרסטוק
אזיקים / צילום: שאטרסטוק

בראשית השנה נפתחה במשטרה חקירה סמויה בעקבות מספר תלונות שהוגשו, לפיהן גבר הציג את עצמו בפני המתלוננים כעורך דין היכול לסייע ולטפל להם בחובות אותם חייבים לרשויות, הציג בפניהם מצג-שווא לפיו הבינו כי מטפל בהם ובעבור כך גבה שכר-טרחה.

עם התקדמות החקירה הסמויה, עלה כי החשוד, בן 41 ממעלה-אדומים, נהג להשתמש בדפוס פעולה קבוע, בו היה נוהג להגיע למשרדי קבלת קהל ברשויות, מאתר אזרחים תמימים בעלי חובות כספיים ומציג את עצמו בפניהם כעורך דין היכול לסייע להם ולטפל בחובותיהם.

לפי החשד, משאותם אזרחים שכרו את שירותיו, החשוד זייף מסמכים של הרשויות ופרוטוקולים, באמצעותם הציג מצג-שווא לפיו החוב הכספי "נמחק" או מצג לפיו השיג עבורם הסדרים מקלים.

לדברי המשטרה, עוד עלה כי הסכום המצטבר ששולם לחשוד על-יד המתלוננים ששכרו שירותיו הגיע לכ-300 אלף שקל, שכאמור על-פי החשד אותם קיבל החשוד תוך הונאה ומירמה.

החוקרים, שהמשיכו כל העת בחקירה הסמויה, אספו ממצאים וראיות והביאו לאיתור זהותו ולמעצרו של החשוד אמש (ב').

החשוד הובא לחקירה במחלק הונאה בירושלים, שם נחקר בחשד להתחזות לבעל תעודה, קבלת דבר במירמה, זיוף מסמכים ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

היום (ג') הוארך מעצרו של החשוד עד ליום חמישי .