ירידות קלות בנעילת המסחר בבורסה; סלקום ופרטנר נפלו

מגמה חיובית בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ היום הודעת הריבית בארה"ב ■ מניות רשתות המזון המשיכו לרכז עניין על רקע הסכסוך העסקי בין נטו ליינות ביתן

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הבורסה בת"א ננעלה היום (ד') בירידות קלות, בניגוד למגמה חיובית בבורסות אירופה ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט.

 

בנק ישראל פירסם היום את סקר החברות לרבעון השני של השנה, ממנו עולה כי קצב הצמיחה של המגזר העסקי ירד במידה מסוימת, אך הוא עדיין מהיר יחסית. עוד עולה מהנתונים כי מאזן הנטו מוסיף להיות חיובי ומובהק בסך המגזר העסקי, אך הוא התמתן בהשוואה למאזן בשלושת הרבעונים הקודמים. בענפי השירותים והמסחר צופים התרחבות ברבעון הבא, ובענף התעשייה צופים התייצבות בביקוש המקומי וגידול בביקוש מחו"ל.

אתמול פירסם הבנק מחקר שנערך בחטיבת המחקר, לפיו שיעור ההחזר הצפוי לבעלי חוב במסגרת הסדר חוב בחברה המנפיקה עומד בממוצע על 53% מהחוב. הנתון החציוני לשיעור ההחזר עומד על 50%. יצוין כי ישראל לא הייתה חריגה בעולם מבחינת שיעורי ההחזר הצפויים ושיעורי חדלות הפירעון הממוצעים.

בבנק ישראל מציינים, כי על רקע צמיחתו המהירה של שוק האג"ח בישראל, ניכרה בו החל מסוף 2008 עלייה משמעותית בשיעור חדלות הפירעון. בין 2008 ל-2015 הגיע השיעור השנתי הממוצע של חדלות הפירעון ל-2% ממספר החברות הציבוריות ול-4% מסך הערך הנקוב של החוב הציבורי. 

בשווקים ממתינים היום להודעת המדיניות המוניטרית של הפדרל ריזרב בארה"ב שצפויה הערב. לפי הערכות לא צפויה העלאת ריבית, אבל בהחלט ייתכנו רמזים באשר להמשך קצב ההעלאות שמתכנן הפד השנה ובשנה הבאה. 

מניות רשתות השיווק המשיכו היום לרכז עניין על רקע הודעת קבוצת נטו  על הפסקת אספקת הסחורה שלה לרשתות יינות ביתן ומגה בעיר, זאת בשל חשש לחשיפה לסיכון פיננסי ומתוך שאיפה לצמצם את הנזקים במקרה של קריסה. יינות ביתן, שופרסל  ורמי לוי , עוררו עניין רב.

אקטיביזם מוסדי בבזק : כלל ביטוח ופסגות מציעים דירקטורים מטעמן לדירקטוריון החברה. ועוד מבזק - היום התקיים דיון נוסף בבית המשפט שהתמקד במנכ"ל משרד התקשורת המושעה. 

טבע  הודיעה על השקת תרופה גנרית חדשה בארה"ב - גרסה גנרית ל-Vagifem, שמיוצרת במקור בידי נובו נורדיסק, ומגלגלת מכירות של 379 מיליון דולר בארה"ב.

סומוטו קיבלה הצעה לרכישתה לפי שווי של כ-280 מיליון שקל - פרמיה של כ-20% על מחיר השוק. בתגובה זינקה מניית החברה אתמול בתל אביב בכ-5% והיא צפויה לרכז עניין גם היום.