בעלי גלובוס מקס נכשלו בנסיון לרכישת הרשת מחדש

הרווח התפעולי של הרשת עומד על כ-20 מיליון שקל שנה, וההערכות בענף הן כי שוויה נע בין 120 ל-160 מיליון שקל ■ לחדר המידע שנפתח נרשמו כבר 3 גורמים, ביניהם קרן קלירמארק, בנט קפלן המחזיק ב-25% ממניות הרשת

בית הקולנוע גלובוס מקס / צילום: אמיר מאירי
בית הקולנוע גלובוס מקס / צילום: אמיר מאירי

כחודש וחצי לאחר הבקשה להקפאת הליכים: נכשל ניסיון בעלי רשת גלובוס מקס להגיש הצעה משותפת לרכישת הרשת, וביממה האחרונה נפתח חדר המידע להגשת הצעות לרכישת הרשת. לפני שבועיים הודיעו הנאמנים של הרשת הודיעו לבית המשפט המחוזי בירושלים כי בכוונתם לפתוח את חדר המידע ולנהל הליך מכירה מ-25 ביולי, אלא אם עד יום זה תוגש על ידי בעלי המניות הצעה מחייבת שעיקרה פירעון מלוא חובות העבר של החברה.

לאחרונה נקלעה הרשת לחובות של 95 מיליון שקל ובעיה בתזרים המזומנים שלה ופנתה לבית המשפט בבקשה להקפאת הליכים. כיום הרשת מנוהלת על ידי הנאמנים עו"ד אלונה בומגרטן, עו"ד גיל אורן ורו"ח בעז ברזלי.  

מושאל שטראוס והרברט סייף, הבעלים האמריקאים של החברה, המחזיקים 75% ממניות הרשת חברו בימים האחרונים לעמיטק ולקרן להב בניסיון להתגבש ולרכוש את הרשת לפני שהיא תעמוד למכירה באמצעות חדר המצב. שלשום בשעות הלילה המאוחרות נכשלו המגעים בין השלושה, וההעסקה בוטלה על רקע אי הסכמות מצד עמיטק. על פי העסקה החלוקה הייתה 40% לבעלי המניות, 30% לעמיטק, ו-30% לקרן להב. במסגרת העסקה תוכננו להיות מוזרמים כ-30 מיליון שקל, מתוכם 10 מיליון שקל ע"י עמיטק, ומרבית הסכום ע"י הבעלים האמריקאיים, זאת בנוסף להלוואה מקרן ארבל בריבית של 15%, אך בעמיטק החליטו לרדת מהעסקה ברגע האחרון, ולאחר מספר ניסיונות למצוא מישהו שימלא את מקומם, העסקה לא יצאה לפועל.  

מאז שנפתח חדר המידע שעל מנת להירשם אליו יש צורך לשלם 5,000 שקל, נרשמו כבר 3 גורמים, ביניהם קרן קלירמארק, בנט קפלן המחזיק ב-25% ממניות הרשת ומי שהיה עד לפני מספר החודשים המנכ"ל שלה. לאחר שיינתנו הצעות ראשוניות, יידרשו הנאמנים מסמכים המעידים על כושר פיננסי לטובת המשך המו״מ. 

גלובוס מקס היא אחת משלוש החברות המרכזיות בישראל העוסקות בהקמה, ניהול ותפעול של בתי קולנוע. החברה מפעילה כיום 11 מתחמי בתי קולנוע פעילים. שתי מתחרותיה העיקריות הן סינמה סיטי ויס פלאנט. בנוסף, היא משמשת כמפיצה בלעדית בישראל של שלושה אולפני הסרטים: וורנר, יונייטד ופראמאונט, וחלק משמעותי בפעילות הרווחית שלה מגיע מתחום זה.

הרווח התפעולי של הרשת עומד על כ-20 מיליון שקל שנה, וההערכות בענף הן כי שוויה נע בין 120 ל-160 מיליון שקל. אחת השאלות המשמעותיות לגבי עתידה של גלובוס מקס היא האם הרשת צפויה להימכר במלואה - 11 מתחמי ההקרנה והפעילות של העובדים, לצד חברת ההפצה המהווה אחוז משמעותי מההכנסות. גורמים בסביבת גלובוס מקס מעריכים כי ככל שהרשת תצליח להימכר בשלמותה, כלומר חברת ההפצה משולבת עם המתחמים, לרבות זכויות להקמת מתמחים שטרם הוקמו, הם יהיו שווים יותר מאשר כל מתחם באופן נפרד - ועל כן התקווה היא למכור אותה כיחידה אחת.

ממידע שהגיע ל"גלובס" עולה כי רשת גלובוס מקס צופה גידול של 15% במספר הצופים בין השנים 2017 ל-2018, וב-15% אחוזים נוספים בין 2018 ל-2019.

נאמני הרשת מסרו בתגובה: "מתקופת הקפאת ההליכים עולה כי מדובר בחברה מצויינת בעלת צוות עובדים מקצועי ומסור , לקוחות נאמנים ותזרים חזק. פתחנו אתמול את חדר המידע ולמעשה התחלנו באופן רשמי את הליך המכירה לאחר שבימים האחרונים כבר קיבלנו פניות לרכישת הרשת . אנו תקווה כי למרות חילוקי הדעות בקרב בעלי המניות של הרשת ונושיהם , שהובילו בין השאר להליך הקפאת ההליכים ,   הם יגיעו להבנות ביניהם ויצליחו לגבש גם הם הצעה משלהם".