מרצדס מציגה את ה-X קלאס: רכב עבודה יוקרתי חדש וקשוח

עם עיצוב של טנדר מאסיבי ושלל טכנולוגיות מרצדס מציגה דגם חדש ומענין שמתווסף להיצע הרכבים של יצרנית רכבי היוקרה

חדשות הרכב, מרצדס x קלאס שטח/ צילום: נט קאר שואו
חדשות הרכב, מרצדס x קלאס שטח/ צילום: נט קאר שואו

מרצדס חשפה דגם חדש, והפעם לא מדובר בעוד מכונית פאר או רכב פנאי יוקרתי אלא בטנדר שמבוסס על הניסאן נבארה, רכב העבודה הגדול של היצרנית היפנית.

אם עקבתם אחרי מרצדס בשנים האחרונות בטח שמתם לב לעוד כמה הסכמי שיתוף פעולה בין יצרנית היוקרה הגרמנית, לרנו ניסאן, שיתוף פעולה שכבר הוליד לפחות ילד מיוחד אחד, מרצדס סיטאן המבוסס על רנו קנגו. במקרה של איקס קלאס מדובר בסיפור די דומה, עם עיצוב שאכן נשען על נבארה, אך מכאן ואילך עשו במרצדס כל מה שהם יכולים בכדי להשכיח את המוצא היפני.

אם זה באביזרי הבטיחות המודרניים בהם ניתן למצוא מערכת בקרת סטייה מנתיב, מערכת בלימה אקטיבית, דרך תא נוסעים מוקפד כמיטב המסורת הגרמנית, וכלה בנוחות הנסיעה עליה שמו שם דגש בכדי שיתאים לרוכשים שמחפשים מרכב עבודה קשוח, גם עדינות בסוף יום העבודה.

איקס קלאס יוצע עם מגוון מנועי טורבו דיזל בנפח שני ליטר נקודה שלוש, שמספקים מאה שישים ושלושה או מאה ותשעים כוחות סוס ותיבת שישה הילוכים ידנית או שבעה אוטומטית. יהיו גם מנוע בנזין עם מאה שישים וחמישה כוחות סוס, שיוצע בשווקים מסוימים, ובהמשך יוצע גם מנוע דיזל בתצורת וי שש עם מאתיים חמישים ושמונה כוחות סוס. הטנדר של מרצדס יונע על ידי גלגליו האחוריים, אך כיאה לרכב עבודה קשוח, הנעה לכל ארבעת הגלגלים תהיה כמובן בארסנל. מרווח גחון של עשרים סנטימטרים שיכולים לעלות בעוד שניים בריאים משלימים את מפרט השטח, ביחד עם הילוך כוח כנדרש.

תחילת שיווק איקס קלאס נקבע לסוף שנה זו, ובאותו הזמן הוא צפוי לעשות עלייה ארצה, כפי שנמסר מהיבואנית המקומית, שעדיין לא שופכת אור על תג המחיר העתידי. רמז למחיר העתידי אפשר לקבל בהשוואה למחיר שנקבע באנגליה, כנגד מתחרים דוגמת נבארה, והוא יעמיד את מחיר איקס קלאס בהערכה גסה סביב שלוש מאות וחמישים אלפי שקלים, לידיעת אלו שמרחיבים את העסק ורוצים טנדר עם כבוד.