שופטי בג"ץ: פסק הדין בנושא מס דירה שלישית יינתן בקרוב

עם זאת, לא נקבו השופטים במועד מדויק ■ היום הגיבה המדינה והסכימה להאריך את מועד הדיווח לרשות המסים בחודשיים נוספים ■ גורמים הבקיאים בנושא העריכו הערב כי פסק הדין יינתן בימים הקרובים

משה כחלון / צילום: יוסי אלוני
משה כחלון / צילום: יוסי אלוני

"פסק הדין יינתן במועד קרוב" - כך כתבו היום (ה') שופטי בג"ץ בעקבות תגובת המדינה בכל הנוגע למס ריבוי דירות (מס דירה שלישית). עם זאת, השופטים לא נקבו במועד מדויק.

נזכיר כי היום הגיבה המדינה באמצעות הפרקליטות לבקשות הדחייה במועד הדיווח ותשלום המס של בעלי הדירות המרובות, ובתגובה נכתב כי עמדת המדינה היא שאין להאריך את המועד, אולם בשל הנסיבות מנהל רשות המסים מוכן להאריכו בחודשיים נוספים, וזאת בכפוף להחלטת בית המשפט.

בהחלטה שפורסמה באתר בית המשפט העליון הערב נכתב כי "רשמנו לפנינו את האמור בתגובה שהגישה המדינה לבקשת העותרים בבג"ץ לדחיית מועד הדיווח לרשות המסים ומועד תשלום המס הקבועים בפרק י"ב לחוק ההתייעלות הכלכלית... ולפיה בדעת מנהל רשות המסים להאריך את המועד להגשת הדיווח ואת המועד לתשלום מחציתו הראשונה של המס, כך שיהיה ניתן להשלים את השניים עד יום 1.9.2017. נוכח הודעה זו מתייתר לעת עתה הצורך לדון בבקשה, והיא נמחקת".

כלומר, הדחייה במועד התשלום והדיווח תצא אל הפועל, אולם על-פי השורה האחרונה של החלטת בית המשפט, שקובעת כאמור כי פסק הדין קרוב - ייתכן כי לא יהיה בכך צורך.

גורמים הבקיאים בנושא העריכו הערב כי העובדה שהשופטים בחרו לכתוב כי פסק הדין יינתן בקרוב, עשויה להעיד כי הוא כבר נמצא בשלבים אחרונים, וייתכן שיפורסם בימים הקרובים.

נזכיר כי מס דירה שלישית נכנס לתוקפו באופן רשמי כבר בתחילת השנה, ובעקבות מספר עתירות שהוגשו נגדו התקיימו מספר דיונים בבג"ץ. הדיון האחרון התקיים לפני כחודשיים, ומאז ממתין הציבור כולו להחלטה האם החוק יוותר על כנו או שמא יבוטל.