היסטוריה תל-אביבית: ביקור במלון נורדוי המיתולוגי והצבעוני

מלון הבוטיק שממוקם בפינת הרחובות גרוזנברג ונחלת בנימין בת"א הוקם לראשונה בשנת 1925 ונחשב למלון הפעיל הוותיק ביותר בעיר ■ לאחרונה הוא עבר תהליך ממושך של חידוש ושיפוץ מקיף, תוך הקפדה יתרה על שמירת האותנטיות של המבנה ושל החדרים

צ'ק אין, מלון נורדוי/ צילום: דפי הירשפלד שלם
צ'ק אין, מלון נורדוי/ צילום: דפי הירשפלד שלם

בשנייה הראשונה שנכנסים בשעריו של מלון נורדוי בתל אביב, מרגישים כאילו חזרנו במנהרת הזמן. המבנה האייקוני וההיסטורי של ראשית שנותיה של העיר תל אביב מימי אחוזת בית, מגולל בתוכו סיפור הצלחה של ממש. המלון נפתח לראשונה בשנת 1925 ורק לפני שנתיים הועבר הנכס לבעלות חדשה שהיא כבר הפיחה בו חיים חדשים שכללו שיפוץ שידרוג ושיחזור. למעשה זהו המבנה היחידי כמעט ברחוב מאותם הימים שנשאר על תילו.

נורדוי ולא נורדאו כמו שרבים נוטים לחשוב, אשר ממוקם בפינת הרחובות גרוזנברג-נחלת בנימין, ללא ספק מקנה ניחוחות אירופאים וזאת בזכות העיצוב המוקפד והשמרני, מבחוץ ומבפנים, היכולת להצליח לשמר כל פיסת ארכיטקטורה עד הפרט הקטן כמו עיטורי הקיר שכמעט ונשחקו כליל, רצפת הפסיפס ששוחזרה במלואה וגרם מדרגות הבטון המקורי שרק הוסרה מעליו שכבת האבק, כל זאת בשילוב פירטי עיצוב וחומרים עכשוויים ומודרנים מייצרים עניין רב לעיניים ועם זאת מקנים אווירת רוגע ונינוחות.

במלון 20 חדרים בלבד המתפרסים על כ-30 מטרים רבועים, כך שבהחלט יכולים להתאים גם לשהייה ממושכת של כמה ימים. לכל החדרים מרפסות צמודות. במלון ישנן 2 סוויטות ענקיות במושגים של מלון בוטיק - כ 44 מטרים רבועים והן בנויות בשני מפלסים, בתחתון חדר שינה וחדר רחצה סופר מפנק, בעיקר לאוהבי האמבטיה, ובמפלס העליון פינת ישיבה לאירוח ופינת עבודה שלטעמנו פחות פרקטית בשל מידותיה הקטנות, לעומת פינות הישיבה הגדולות שראינו בחדרים הסטנדרטים.

הסוויטה הממוקמת בגג הבניין פונה לגג המשותף של כל אורחי המלון. על אף הניסיון לייצר הפרדה ופרטיות בין מרפסת הסוויטה לגג האורחים התוצאה נכון לעכשיו - היא חוסר פרטיות. למלון נורדוי, אין יותר מדי שטחים ציבוריים כאשר הגג הוא המקום הכי טוב לרבוץ בו מול השמש המלטפת עם איזו כוס יין טובה, כמו כן תוכלו למצוא בקומת הכניסה פינת ישיבה קטנה ונעימה לכוס התה של אחה"צ וחדר טיפולים-ספא - שאגב הטיפול היה בין הטובים שחוויתי בבתי מלון בשנים האחרונות - הממוקם תתפלאו לגלות בתוך כיפת הכסף.

השירות במלון אדיב, יעיל ומאד מהיר. מה שחסר למלון בשלב זה הוא מסעדה. אמנם תיפתח בחודשים הקרובים, אבל עד אז נאלצים האורחים לצאת לבתי הקפה בסביבה כמו קפה בירנבאום הסמוך או למסעדות נוספות הפזורות במרחק של 10 דקות הליכה, אבל מי שממילא בוחר להגיע לחופשה אורבנית בלב הפועם של תל אביב כנראה בכל זאת ייצא לתור בסביבותיו החל מנחלת בינימין בפתחו של המלון, דרך אלנבי מעבר לפינה, ועד נווה צדק מעבר לכביש.

בשורה התחתונה נורדוי בהחלט מסתמן כהבטחה בדיוק כפי שהיה לשמנה ולסלתה של אותה התקופה.